ارائه خدمات به بیش از شش هزار نفر در طرح آمران سلامت

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد از ارائه خدمت به بیش از شش هزار و ۵۰۰ نفر از مردم استان در طرح آمران سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن حرازی زاده، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: حدود ۷۲ پایگاه برای آموزش، فرهنگسازی و ترویج مقابله با کرونا در قالب طرح آمران سلامت تشکیل شده است که در آن ها ۲۱۶ نفر از اعضای جوانان و داوطلبان مشارکت دارند.

حرازی زاده بیان کرد: در هر شهرستان تیم‌های سه نفره در این طرح مشارکت دارند و با حضور در معابر پر تردد، ضمن آموزش نکات بهداشتی، هموطنانی که بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سطح معابر تردد می کنند را به رعایت دستورالعمل‌ها و همچنین احترام به سلامت دیگر هموطنان ارشاد می‌کنند.

او خاطر نشان کرد: همچنین با استفاده از ظرفیت خانه‌های هلال و تیم‌های سحر و سحاب، با تجهیزات حفاظتی بهداشتی، بیش از شش هزار و ۵۶۹ نفر از هموطنان به حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از تجهیزات بهداشتی تشویق شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد ادامه داد: در قالب اجرای این طرح تعداد سه هزار و ۷۸۰ ماسک و بیش از ۱۲۰ لیتر مواد ضد عفونی و بروشور آموزشی توزیع شده است.

حرازی زاده تصریح کرد: توسعه آموزش‌های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری بر مبنای جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی درمانی از قشر آسیب پذیر جامعه در مواجهه با ویروس کرونا در سراسر کشور از جمله اهداف اجرای طرح آمران سلامت است.

او اعلام کرد: اجرای این طرح تا ۱۵ آبان ماه ادامه دارد و امیدواریم با جدی گرفتن تذکر‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، شاهد کاهش شیوع ویروس کرونا در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار