موسی احمدی نماینده مردم جنوب استان بوشهر مسئول نظارت بر مهار مشعل یا فلرها در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  موسی احمدی نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه، به عنوان مسئول نظارت بر مهار مشعل یا فلر‌ها در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

او نماینده شهرستان‌هایی است که میزبان تعداد زیادی از واحدهای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی هستند.

احمدی امیدوار است که با نظارت و پیگیری، تا سال ۱۴۰۱ شاهد به صفر رساندن یا بهینه سازی آلایندگی ناشی از مشعل‌ها یا فلر‌ها در منطقه باشیم.

مشعل سوزی یکی از مشکلات و آلاینده‌های زیست محیطی در مناطق جنوبی استان بوشهر به ویژه شهرستان‌های عسلویه و کنگان است که طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی و واحدهای پتروشیمی در آن‌ها فعالیت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر پیش از این گفته بود، بدسوزی‌ مشعل(فلر)ها، یکی از مهم‌ترین منابع آلاینده هوا در عسلویه است که در سند تدوین شده کاهش آلودگی هوای عسلویه و کنگان راهکار‌های اجرایی و فنی کاهش وحذف مشعل‌ها ارائه شده و باید متولیان آن‌ را پیگیری کنند و به کار گیرند.

قلی نژاد، هر گونه مشعل سوزی (فلرینگ) و بدسوزی مشعل را که موجب ایجاد آلودگی هوا شود، غیرقانونی عنوان کرده و گفته بود، سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری‌های قضایی را در این خصوص انجام می‌‎دهد.

مجری طرح جامع توسعه پایدار منطقه پارس جنوبی هم فروردین پارسال اعلام کرده بود، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مشعل سوزی و آلایندگی پالایشگاه‌های پارس جنوبی سالانه ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

علی‌محمد احمدی جلوگیری از هدر رفت ثروت ملی، حفاظت از محیط زیست منطقه پارس جنوبی و برطرف کردن آلایندگی‌های جامد مایع و گاز را از دستاورد‌های طرح بازیافت و مصرف گاز مشعل‌های پارس جنوبی عنوان کرده بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.