نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس گفت: صنایع پارس جنوبی باید مسئولیت‌های اجتماعی خود را در جوامع پیرامونی محقق کنند.

حجت‌الاسلام موسی احمدی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلسبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام موسی احمدی نماینده مردم جنوب استان بوشهر و نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس  امروز در نشست با شورا‌ها و شهرداران سه شهر شهرستان کنگان با تاکید بر توجه به تحقق مطالبات مردم بیان کرد: شهرداران در زمینه توجه به خواسته‌ها و رضایت‌مندی مردم نقش مهم و بی‌بدیلی دارند.

او یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر را صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دانست و افزود: باید بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی صنایع پارس جنوبی بخشی از خواسته‌ها و مطالبات مردم در جوامع پیرامونی  بر همین اساس تامین شود.

نماینده دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فراهم‌شدن اشتغال نیرو‌های بومی بر اساس ظرفیت‌های شهرستان‌ها عنوان کرد: باید از ظرفیت موجود در شهرستان‌های جنوبی استان برای تحقق مطالبات مردم از جمله اشتغال و تامین آب استفاده شود.

احمدی به برگزاری نشست‌هایی برای حل برخی از مشکلات منطقه اشاره کرد و ادامه داد: درنشست‌هایی که با مسئولان کشوری و استانی برگزار شده برای حل برخی از مشکلات از جمله مشکل ته‌لنجی، آب آشامیدنی و تسریع در جاده وفاق (دیر-کنگان) راهکار‌های لازم ارائه شد.

او از فعالیت دوباره آب‌شیرین‌کن سیراف-جم خبر داد و بیان کرد: برای تسریع در تکمیل این طرح که نقش مهمی در تامین آب آشامیدنی شهرستان جم دارد هماهنگی‌های لازم انجام شده است که پیش بینی می‌شود بر اساس برنامه زمان‌بندی افتتاح شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تامین اعتبار لازم برای تکمیل تجهیزات بیمارستان کنگان افزود: دو میلیارد تومان از سوی شورای راهبردی پتروشیمی‌ها برای تامین تجهیزات بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اختصاص یافته است.

احمدی تصویب طرح‌هایی با رویکرد حل مشکلات معیشتی مردم را رویکرد مجلس یازدهم دانست و تاکیدکرد: با توجه به مسائل و مشکلات معیشتی، کمک به دولت برای استفاده از ظرفیت‌ها و کاهش تورم، رویکرد مجلس انقلابی است.

او نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی را براساس قانون از دیگر اولویت مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: هم‌افزایی حاکم بر مجلس شورای اسلامی به‌گونه‌ای است که نمایندگان متعهد هستند برای حل مشکلات همه حوزه‌های انتخابیه استان‌ها مشارکت کنند.

نماینده شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی به بیانات اخیر رهبر فرزانه انقلاب با وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی پرداخت و افزود: طبق منویات ایشان، دو موضوع اقتصاد و فرهنگ در اولویت طرح‌ها و لوایح مجلس قرار گرفته است.

احمدی مهمترین برنامه کمیسیون انرژی مجلس را در حوزه انرژی و محیط زیست مهار مشعل سوزی(فلر) پالایشگاه‌های نفتی، گازی و صنایع پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی و پیشگیری از سوختن گاز‌ها و جلوگیری از آلودگی محیط زیست اعلام، و تاکید کرد: در این زمینه طرح‌های مهم تدوین شده و در حال اجرا است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.