یادواره‌ای برای «قیصر امین پور» در رادیو فرهنگ

هشتم آبان، سالگرد درگذشت قیصر امین‌پور است و رادیو فرهنگ با برنامه «آینه‌های ناگهان» یاد این شاعر فقید را گرامی میدارد.

به گزارش خبرنگار  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه زنده «آینه‌های ناگهان» پنجشنبه از ساعت ۱۵ با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد «قیصر امین پور» در سیزدهمین سالگرد درگذشت این شاعر نامی، از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

گفت وگو با جواد محقق درباره سبک و شیوه شعر کودک و نوجوان «قیصر امین پور» یکی از بخش‌های این برنامه است.

در برنامه «آینه‌های ناگهان» با شیرینعلی گلمرادی (شاعر)، درباره کتاب «گلدان‌های خالی» که درخصوص «قیصر امین پور» است گفت وگو می‌شود.

در این برنامه «اسماعیل امینی» درباره جایگاه «قیصر امین پور» در شعر معاصر نیز مطالبی را بیان می‌کند. پخش شعرخوانی زنده یاد  امین پور، نگاه شاعران به قیصر و شعر او، اشعار قیصر در نگاه مردم و ابیاتی از این شاعر با صدای مردم از دیگر بخش‌های برنامه «آینه‌های ناگهان» است.

 قیصر امین پور متولد شهرستان گتوند ۸ آبان ماه سال ۱۳۸۶ در بیمارستان دی تهران درگذشت و در زادگاهش گتوند در شمال خوزستان به خاک سپرده شد.

«گل‌ها همه آفتابگردانند»، «تنفس صبح و در کوچه آفتاب»، «آینه‌های ناگهان» و «دستور زبان عشق» از مجموعه‌های شعر این شاعر برای بزرگسالان هستند.

گفتنی است این برنامه با گویندگی مهدی محمدیان، نویسندگی و تهیه کنندگی معصومه سادات علوی نکو، تهیه شده گروه هنر و ادب رادیو فرهنگ است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار