رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از تکمیل ۱۶ پروژه عمرانی مهم در استان با ابلاغ ۳ هزار و ۲۷ میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: اعتبار موردنیاز ۱۶ طرح عمرانی مهم استان به مبلغ ۳ هزار و ۲۷ میلیارد ریال از محل بودجه امسال ابلاغ شد.

او افزود: ۵۰ میلیارد ریال از مجموع مبلغ تخصیصی به تکمیل طرح‌های پل بلوطک شیخان و مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال برای احداث باند دوم جاده رامهرمز- بهبهان ابلاغ شد، ضمن اینکه برای احداث باند دوم جاده اهواز به ایذه نیز ۶۰۰ میلیارد ریال و برای کنارگذر ایذه مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

حاجتی با اشاره به اینکه برای تکمیل طرح‌های راه سازی شهرستان بهبهان به‌صورت جداگانه اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال ابلاغ شده، بیان داشت: علاوه بر این به کریدور جنوب در محدوده استان خوزستان اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال اختصاص پیدا کرد، همچنین برای طرح آبرسانی به شهرستان‌های آبادان و خرمشهر نیز به ترتیب مبالغ ۲۵۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان به اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح آبرسانی شهرستان بهبهان اشاره کرد و ادامه داد: همچنین اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به پروژه موزه منطقه‌ای استان و برای احداث بند خاکی بخش میداوود ۱۰۰ میلیارد ریال ختصاص پیدا کرد و علاوه بر این برای تکمیل و تجهیز فرودگاه‌های استان با اولویت فرودگاه مسجدسلیمان اعتبار ۲۰۰ میلیاردی ابلاغی شد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به اختصاص اعتبار برای تکمیل راه روستایی امامزاده احمد شهرستان اندیمشک به میزان ۶۰ میلیارد ریال اشاره کرد و بیان داشت: برای تکمیل پروژه‌های عمرانی شهرستان خرمشهر علاوه بر اختصاص ۴۰ میلیارد ریال، به صورت جداگانه برای اتمام ساختمان بیمارستان قلب خرمشهر ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

او در خصوص احداث خط دوم مسیر ریلی اهواز- اندیمشک به‌عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان، گفت: میزان بودجه اختصاصی به این پروژه اعتباری افزون بر ۱۳۷میلیارد ریال است که به گفته مدیرکل راه آهن جنوب خط دوم محور اهواز – اندیمشک بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار