ناتوانی در پرداخت مهریه موجب زندانی شدن ۳۲ نفر در زندان‌های استان همدان شده است.

ناتوانی در پرداخت مهریه ۳۲ نفر را روانه زندان کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، یدالله روحانی‌منش، مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۹ نفر که به علت ناتوانی در پرداخت مهریه زندانی شده بودند با مساعدت‌های صورت گرفته آزاد شدند و در حال حاضر ۳۲ نفر به واسطه مهریه در زندان به سر می‌برند.

او تعداد زندانیان جرائم غیرعمد این استان را ۲۴۳ نفر دانست و افزود: این آمار در پایان شهریورامسال ۳۰۷ نفر بود که با اقدام‌های صورت گرفته یک ماهه مهر امسال ۶۴ زندانی به آغوش خانواده بازگشتند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان ادامه داد: در حال حاضر ۶ نفر به علت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از تصادف جرحی و حوادث کار، ۳ نفر به علت نفقه و ۲۰۲ محکوم مالی در زندان‌های همدان تحمل حبس می‌کنند.

روحانی منش ادامه داد: ازابتدای امسال تا پایان مهر ۱۴۷ زندانی جرائم غیرعمد با تلاش و کمک خیران نیک اندیش و گذشت شاکیان از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

او اضافه کرد: ۱۳۲ نفر از افراد آزاد شده از بند زندان مرد و مابقی زن هستند، همچنین ۱۱۲ نفر از آزادی‌ها مربوط به محکومان مالی، ۲۹ نفر زندانی مهریه، سه نفر زندانی نفقه و سه نفر نیز زندانیان دیه ناشی از حوادث هستند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار داشت: مجموع بدهی این افراد بیش از ۴۱ میلیارد و ۶۶۶ میلیون تومان بود که حدود ۲۰ درصد این بدهی معادل ۹ میلیارد و ۵۷۹ میلیون تومان از سوی شاکیان پرونده بخشیده شد.

روحانی منش عنوان کرد: میزان آورده و نقدینگی مددجویان یک میلیارد و ۸۹۴ میلیون تومان بوده است همچنین ۲۳ میلیارد و ۷۱۶ میلیون تومان از بدهی‌ها اعسار به تقسیط شد.

او گفت: کمک پرداختی به زندانیان مالی و دیه افزون بر سه میلیارد و ۶۹۳ میلیون تومان و میزان وام پرداختی از سوی چهار بانک عامل بیش از ۲ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۲:۵۲ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
تورا بخدا بیاید فکری به حال مهریه بکنید عده ای بازار کاسبی را انداخته اند و جوانان مردم را بدبخت می کنند.