مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل از ابلاغ سند ملی پیشگیری و کاهش مصرف مشروبات الکلی به دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد سیمزاری، مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل در ستاد پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی گفت: همه ما باید در راستای اجرایی شدن این سند ملی نهایت تلاش را در ادارات و ارگان‌های تحت مسوولیت خود داشته باشیم تا از ادامه روند مصرف این ماده مضر پیشگیری شود.

او مصرف مشروبات الکلی را در یک کشور اسلامی بسیار نا خوشایند اعلام کرد و افزود: یک بحث اشتباه و غیر علمی بین جوانان رواج یافته که استفاده از مشروبات الکلی در مقابله با کرونا مفید است البته اگر چنین ادعایی مبنای علمی داشت نباید در اروپا و کشور‌های غیر اسلامی کسی به این ویروس مبتلا می‌شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل با اشاره به اینکه هیچ پزشکی استفاده از مشروبات الکلی را توصیه نکرده است، افزود: در علم پزشکی این مواد برای کبد مضرر بوده و امراض دیگری را نیز به دنبال دارد و قطعا ضررش بیشتر از منفعت آن است.

سیمزاری با تاکید بر اینکه وظیفه همه ما این است که در پیشگیری از مصرف مشروبات احساس مسوولیت داشته باشیم گفت: امسال به چند دلیل استفاده از مشروبات الکلی دست ساز افزایش یافته و جهت همکاری با نیروی انتظامی و مقابله با افزایش آن مردم و مسوولان نباید بی تفاوت باشند چرا که دود این بحث چشم همه ما را اذیت می‌کند.

او ادامه داد: باید از افزایش این ماده مضرر برخورد جدی صورت گرفته و در پیشگیری از مصرف آن اقدام شود، ولی بیشتر از نگاه قهر آمیز با فرهنگ سازی می‌توان از افزایش بی رویه آن جلوگیری کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل افزود: معاونت‌های اجتماعی دستگاه‌های مربوطه در بحث فرهنگ سازی و تفهیم در اندیشه‌های مردم نفوذ کنند و این روند در حقیقت نوع تفکر تاثیر گذار پیشگیری روند و فرایند تهیه آن متاثر خواهد بود.

سیمزاری تصریح کرد: باید ضرر مشروبات الکلی توسط پزشکان دارای نفوذ در صدا و سیما و رسانه‌ها اطلاع رسانی شود و عرصه برای قاچاقچیان مشروبات الکلی تنگ شود.

او با عنوان اینکه افزایش مشروبات الکلی افزایش ناهنجاری‌ها را در جامعه سبب می‌شود گفت:ایجاد مزاحمت به نوامیس مردم، عربده کشی در برخی از محلات و نا امنی در جامعه از دیگر مضرات این مواد گزارش شده است و ۶درصد زندانیان استان را از عوامل توزیع و ساخت مشروبات الکلی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.