معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با فراهم شدن امکان انجام آزمایشات جدید در آینده نزدیک، پاسخ تست بیماران مشکوک به کرونا نیم ساعته اعلام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با فراهم شدن امکان انجام آزمایشات جدید در آینده نزدیک، پاسخ تست بیماران مشکوک به کرونا نیم ساعته اعلام می‌شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر برای پاسخ نتایج آزمایشات بیماران مشکوک به کرونا ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان لازم است افزود: از ماه آینده در استان تست فوری کرونا از موارد مشکوک گرفته می‌شود.


بیشتر بخوانید


جزایری به چهار استراتژی که در برخورد با ویروس کرونا اتخاذ شده است اشاره و اضافه کرد: دو استراتژی دیگر نیز پس از برگزاری آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا اضافه شد که مجموعاً شامل تشدید نظارت‌ها، افزایش موارد نمونه‌گیری با استفاده از تست فوری، رهگیری قرنطینه خانگی افراد مبتلا به کرونا، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر و تقویت درمان موارد سرپایی در مراکز درمانی است.

او ادامه داد: برای پیگیری وضعیت بیماران کرونایی که در قرنطینه خانگی بسر می‌برند و نظارت بر رفت‌وآمد آن‌ها اپلیکیشن ماسک راه‌اندازی شده است که در روز‌های آینده استفاده خواهد شد.

جزایری گفت: تمامی مشاغل به چهار گروه تقسیم‌بندی شده اند که در وضعیت‌های مختلف از نظر شیوع ویروس کرونا در هر شهرستان با سناریو خاصی که به آن‌ها اطلاع داده می‌شود فعالیت خواهند داشت.

او با اشاره به اولویت دورکاری در کارمندانی که در معرض خطر هستند افزود: محاسبه فضای حضور فیزیکی در اتاق‌های اداری صورت گرفته که بر درب اتاق‌ها نصب می‌شود که این اتاق ظرفیت حضور چند نفر را دارد و اداراتی که امکان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را ندارند، باید به فراخور مکان کارمندان خود را به دورکاری بفرستند.

جزایری با اشاره به لزوم مشارکت مردم در نظارت از واحد‌های صنفی اضافه کرد: تمامی اصناف نیز باید QR کد تعریف شده برای آن‌ها از سوی مرکز بهداشت را در معرض دید عموم نصب کنند تا مردم بتوانند در صورت مشاهده تخلف بهداشتی و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هر واحد صنف با اسکن کد، وارد سامانه مرکز بهداشت شده که اختصاصا برای آن واحد صنفی تعریف شده شوند و گزارش تخلف را ثبت نمایند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار