سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با افزایش سفر‌ها و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی آمار مبتلایان به کرونا نیز در استان هرمزگان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا و بررسی های صورت گرفته اکنون شهر‌های بندرعباس، بستک و جزیره کیش در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و سایر شهر‌های استان هم در وضعیت هشدار هستند.

نوروزیان افزود: افزایش سفر‌ها، رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی و شرکت در مراسم‌های مختلف از جمله عروسی باعث شده تا وضعیت همه گیری کرونا در استان نگران کننده باشد.

او گفت:میانگین سن بیماران سرپایی به ۴۸ سال، بیماران بستری به ۵۳ سال و فوتی‌ها به ۶۳ سال رسیده است و اکثر بیماران کرونایی که دیر به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند، جان خود را از دست داده اند.


بیشتر بخوانید


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه شهروندان از شرکت در هر گونه مراسمی خودداری کنند، افزود: مردم حتما هنگام خروج از منزل ماسک بزنند و فاصله فیزیکی را هم رعایت کنند.

نوروزیان گفت:کرونا تاکنون جان ۸۳۲ هرمزگانی را گرفته است.

او افزود:اکنون ۱۸۹ بیمار نیز به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان هرمزگان بستری اند که از این شمار ۵۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بستری هستند و حال ۱۴ نفر از آن‌ها وخیم است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.