در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کرونا بازگشایی موزه هنر‌های معاصر را به تأخیر انداخت

مدیرکل دفتر هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد، از دلایل تأخیر چند باره در بازگشایی موزه هنرهای معاصر تهران گفت.

هادی مظفری مدیر کل دفتر هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره آخرین وضعیت بازسازی موزه هنر‌های معاصر تهران و تأخیر در بازگشایی آن، به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تأخیری در کار نیست؛ بخش عمده بازسازی و مرمت این موزه به پایان رسیده و تنها چند کار جزئی از این پروژه باقی مانده است.


بیشتر بخوانید


وی افزود: تعلل ما برای بازگشایی موزه هنرهای معاصر به دلیل شرایط کروناست؛ ما در حال حاضر مشغول انجام کار‌های روز افتتاحیه هستیم. فعلاً دست نگه داشته ایم تا شرایط کمی مساعد شود و علاقه‌مندان بتوانند با خیال آسوده‌تر نسبت به الان، در مراسم بازگشایی مجدد موزه هنر‌های معاصر تهران شرکت کنند.

رئیس جشنواره هنر‌های تجسمی فجر درخصوص حواشی که پیرامون انتخاب علی اشرف صندوق آبادی به عنوان دبیر سیزدهمین دوره این رویداد به وجود آمده است، بیان کرد: کارنامه هنری این خوشنویس کمتر از دبیران دوره‌های پیشین جشنواره تجسمی فجر نیست.

وی افزود: آقایان عباس میرهاشمی، مجتبی آقایی و ابراهیم حقیقی دبیران دوره‌های گذشته، عکاس و گرافیست بودند؛ دبیر این دوره هم یک خوشنویس است. ضمن اینکه ما از حضور استاد حقیقی و چند تن از اساتید بنام دیگر در شورای سیاست گذاری بهره می‌بریم. از طرفی چون می‌خواهیم در این دوره روی استان‌ها بیشتر کار کنیم، تجربه مدیریتی استاد صندوق آبادی در انجمن خوشنویسان ایران با بیش از ۳۲۰ شعبه داخلی و خارجی می تواند موثر و راهگشا باشد.


بیشتر بخوانید


مظفری تاکید کرد: ما با تمام قوا امور جشنواره هنرهای تجسمی فجر را پیش می بریم؛ مراحل برگزاری آن یک به یک با همان شور و نشاط قبل طی خواهند شد. تلاش ما این است که این دوره را بهتر از سال‌های گذشته برگزار کنیم؛ اما ممکن است هنگام برگزاری این رویداد، بنا به شرایط و جوّ کلی جامعه، تغییراتی ایجاد کنیم که تصمیم درباره آن‌ها در دست ما نیست و باید مطیع اوامر ستاد مبارزه با کرونا باشیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نظری
۱۶:۳۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
بعد از 2 سال تاخیر در اتمام پروژه بازسازی موزه، تقصیرات به گردن شرایط کرونایی افتاد وگرنه غیر از چند کار جزئی (که ممکنه انجامشان یکسال دیگه زمان ببره) مشکل دیگه ای نیست. حالا در این بین باید پرسید؛ وب سایت موزه که می توانست موجودیت و هویت موزه را در طی دوران بازسازی حفظ کند به چه دلیل طی این مدت و همچنان غیرفعال هست؟ آیا این هم به علت شرایط کرونایی بوده؟