چمن با اشاره به افزایش روند ابتلا و بستری در شاهرود گفت: شمار موارد بستری شدگان در بیمارستان امام حسین (ع) هم از مرز ۲۱۰ تن گذشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: افزایش ارتباطات، حضور در اجتماعات، مراودات، مراجعات و تماس‌های حضوری انتقال و انتشار ویروس را تسریع کرده است.

او تاثیرپذیری از مناطق همجوار را یکی از عوامل افزایش سیر صعودی بیماری کویید ۱۹ در شاهرود خواند و افزود: ۳۰ درصد از مراجعات سرپایی و بستری به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود از شهرستان‌های همجوار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه بیماریابی در این شهرستان توسط کارشناسان این دانشگاه گسترده‌تر شده، تاکید کرد: شهروندان فقط در موارد اضطراری و در صورت ضرورت از منزل خارج شوند و از برگزاری هر گونه مجلس و محفلی پرهیز کنند.

چمن با بیان اینکه برخی از بیماران علایم خفیفی دارند و نتیجه آزمایش آنان نیز مثبت شده است، توصیه می‌شود؛ این افراد در ۲ هفته استعلاجی که در منزل هستند از هرگونه حضور در اجتماعات و محل کار خودداری کرده و حتی در منزل فاصله گیری و جداسازی از دیگران را رعایت کنند و استفاده از ماسک مناسب و مداوم را فراموش ننمایند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار