مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: انشعاب غیرمجاز عامل ورود پساب به شبکه توزیع آب خیابان البرز زاهدان بوده که با افراد خاطی در این زمینه به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، علیرضا قاسمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اظهارداشت: انشعاب غیرمجاز و اتصال خروجی پساب فاضلاب کارواش به شبکه تامین واحد‌های پایین دست، باعث ورود پساب حاوی ترکیبات شوینده به شبکه توزیع آب اهالی خیابان البرز زاهدان شده بود.

او  بیان کرد: با توجه به دریافت گزارش مردمی از طریق سامانه ۲۲۱ مبنی بر تغییر کیفیت در شبکه توزیع آب خیابان البرز زیباشهر، تیم کنترل کیفیت آب به محل اعزام و با بازدید میدانی وجود مواد شوینده در آب محرز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: بلافاصله تیم‌های امدادی به محل اعزام شدند که با پایش خانه به خانه انشعابات محل و بررسی‌های فنی، یک فقره انشعاب غیرمجاز مربوط به واحد کارواش در محدوده مورد نظر کشف شد.

او تصریح کرد: متاسفانه اتصال خود سرانه و غیراصولی در شبکه توزیع و اتصال خروجی پساب فاضلاب کارواش به شبکه تامین واحد‌های پایین دست کارواش باعث ورود پساب حاوی ترکیبات شوینده در شبکه توزیع آب اهالی محل شده بود.

قاسمی بیان کرد: همزمان با حذف تاسیسات غیر استاندارد و مرتفع شدن اشکال کیفیت در آب آشامیدنی منطقه، پروند‌های با ۲ موضوع استفاده غیر مجاز از سیستم آبرسانی و وارد کردن عمدی آلودگی به آب و ایجاد مخاطره در سلامت عمومی با همکاری پلیس ۱۱۰ مفتوح و خاطیان جهت برخورد قاطع به مراجع قضایی معرفی شدند.

او  ضمن تقدیر از تماس اهالی محل خاطر نشان کرد: سلامت آب و ایجاد مخاطره بهداشتی شهروندان خط قرمز شرکت آب و فاضلاب بوده و تعرض به سامانه آبرسانی جرم محسوب می‌شود و مجرم مورد پیگرد قانونی و قضایی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این شرکت با برخورداری از نیروی انسانی متخصص و شبکه آزمایشگاهی مجهز در سطح استان نگهبان نظارت بر سلامت آب بوده و تلفن ۱۲۲ جهت گزارش‌های کیفی و کمی ۲۴ ساعته آماده پاسخ گویی شهروندان است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.