رئیس دادگستری شوش گفت: اختلاف و درگیری بین ۲ طایفه در این شهرستان با همت، تلاش و وساطت اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر منتهی به صلح و سازش شد.

صادق جعفری چگنی رئیس دادگستری شوش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ۸ ماه پیش به دلیل وقوع یک فقره قتل بین ۲ طایفه در شوش اختلاف و درگیری صورت می‌گیرد که این اختلاف منجر به سلب آسایش مردم در منطقه می‌شود.

او افزود: پس از ارجاع پرونده به دادگاه و صدور رأی در مرحله اجرا معتمدین و بزرگان در راستای ایجاد صلح و سازش اقدامات ارزشمندی داشتند، که با وساطت شعبه شورای حل اختلاف ویژه عشایر شوش، بزرگان و ریش سفیدان عرب و لر میان این دو طایفه صلح و سازش برقرار شد.

جعفری چگنی در ادامه اظهار داشت: در مراسم صلح و سازش بین این ۲ طایفه که با حضور دادگستری، شورای حل اختلاف شوش، بزرگان، شیوخ، معتمدین، ریش سفیدان عرب و لر و با حضور جمعی از مردم و سران طوایف شهرستان، بین این دو طایفه صلح و سازش برقرار و این ۲ طایفه هم قسم شده اند که اختلاف بین خود را از بین ببرند و در کنار هم زندگی صلح آمیزی داشته باشند.

رئیس دادگستری شوش با بیان اینکه ایجاد صلح و سازش همواره مورد توجه و تأکید دین مبین اسلام بوده است، عنوان کرد: فلسفه ایجاد شورا‌های حل اختلاف نیز در راستای برقراری صلح و سازش است و با تلاش مجموعه شورا‌های حل اختلاف شهرستان شوش، قطعاً بسیاری از دعاوی میان مردم بدون مراجعه به محاکم قضایی حل و فصل می‌شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.