رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت کرمانشاه از تولید روزانه ۶۰۰ هزار عدد ماسک سه لایه در سطح استان خبر داد و گفت: خوشبختانه در این خصوص کمبودی در شهر کرمانشاه و بقیه شهرستان‌ها نداریم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محسن رستمی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت کرمانشاه روز یکشنبه در ستادمقابله با کرونا شهرستان کرمانشاه گفت: واحد‌های تولیدی استان این آمادگی را دارند در صورت نیاز میزان تولیدات روزانه ماسک را به یک میلیون عدد نیز افزایش دهند.

او بیان  کرد: در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا، دانشگاه علوم پزشکی با توجه به نیازی که مدافعان سلامت داشتند ماسک‌های مورد نیاز آن‌ها را از استان‌های دیگر تامین می‌کردند، اما در ماه‌های اخیر این نیازمندی در داخل خود استان تامین می‌شود.

رستمی همچنین با اشاره به قیمت مصوب ماسک‌های سه لایه که ۱۳۰۰ تومان تعیین شده است، گفت: واحد‌های تولیدی ما این آمادگی را دارند که ماسک‌ها را در نقاط پرتردد و شلوغ که میزان مصرف بیشتری دارند با مبلغی کمتر از نرخ مصوب و به قیمت یک هزار و ۵۰ تومان عرضه کنند.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت کرمانشاه بیان کرد: در ماه‌های محرم و صفر امسال ۳۰۰ هزار عدد ماسک را به صورت رایگان در هیات‌های مذهبی میان صاحبان هیات‌ها و عزاداران توزیع کردیم.

او یادآور شد: خوشبختانه در تولید محلول‌های ضدعفونی سطوح و دست نیز مشکلی نداریم و به اندازه کافی در استان تولید می‌شود.

رستمی در پایان گفت: هیچ مشکلی برای تامین ماسک و محلول های ضدعفونی در بازار کرمانشاه وجود ندارد و اصناف نیز پیرو تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستند و عموما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

فعالیت جگرکی‌ها و قلیانسرا‌ها خطرآفرین است

رئیس اتاق اصناف کرمانشاه نیز در این جلسه از فعالیت آزادانه جگرکی‌ها و کبابی‌ها که عمدتا نیز به صورت سیار فعالیت می‌کنند انتقاد و آن را در شیوع بیماری کرونا موثر و خطرناک ارزیابی کرد.

رضا سلیم ساسانی ادامه داد: متاسفانه عدم نظارت کافی بر فعالیت این دسته از کسب و کار‌ها باعث شده آن‌ها حتی در نیمه‌های شب نیز آزادانه در خیابان‌ها حضور داشته باشند و اغلب نیز تعداد زیادی از شهروندان پیرامون آن‌ها بدون رعایت نکات بهداشتی تجمع کنند.

او بیان کرد: همچنین عرضه آزادانه قلیان که نقش بسیار زیادی در شیوع و گسترش کرونا دارد معضل دیگری است که باید به صورت جدی جلوی آن را گرفت و از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی انتظار می‌رود به موضوع جگرکی‌ها و قلیانسرا‌ها ورود پیدا کنند.

سلیم ساسانی در پایان از بی تفاوتی برخی اتحادیه‌ها که نظارت لازم را روی واحد‌های صنفی خود ندارند نیز گلایه کرد و گفت: همین عدم توجه و نظارت‌های لازم باعث بروز مشکلات فراوانی شده است که امیدوارم مسئولان امر تظارت‌های خود را گسترش دهند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.