نخست وزیر پاکستان: سخنان مکرون احساسات مسلمانان را تحریک می‌کند

عمران خان، نخست وزیر پاکستان سخنان اخیر رئیس جمهور فرانسه را سبب تحریک احساسات مسلمان دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، عمران خان، نخست وزیر پاکستان اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه در باره انتشار کاریکاتور‌های توهین آمیز علیه پیامبر اسلام را موجب جریحه دار شدن احساسات مسلمان جهان دانست و تاکید کرد: چنین سخنانی باعث تشدید اسلام هراسی و فضاسازی برای افراط گرایان خواهد شد.

دفتر نخست وزیری پاکستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عمران‌خان روز یکشنبه در چند پیام توییتری به شدت از سخنان امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه انتقاد کرد.

او خطاب به امانوئل مکرون گفت: نشان برجسته یک رهبر، متحد کردن انسان‌ها به جای تقسیم آنان است؛ فرصتی که مکرون می‌توانست از آن به جای ایجاد فضای دو قطبی و پشت گرمی افراط گرایان استفاده کند.

نخست وزیر پاکستان در ادامه تأکید کرد: متاسفانه رئیس جمهور فرانسه اسلام هراسی را بوسیله حمله به اسلام به جای حمله به افراط گرایان تروریست، نژادپرستان، برتری طلبان سفید پوست یا ایدئولوژیست‌های نازی، ترغیب می‌کند.

نخست وزیر پاکستان مکرون را به تحریک عمدی احساسات مسلمانان جهان و تشویق عناصر افراطی در فرانسه برای نمایش کاریکاتور‌های توهین‌آمیز علیه اسلام و پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) متهم کرد و گفت: رئیس جمهور فرانسه با حمله به اسلام، بدون هیچ درکی از آن، احساسات میلیون‌ها مسلمان در اروپا و دیگر مناطق جهان را جریحه دار کرد و آنان را مورد حمله قرار داد.

او تأکید کرد که دنیا به جای قطبی شدن، نیاز به اتحاد دارد و اظهارات عمومی مبتنی بر جهل، سبب ایجاد تنفر بیشتر، اسلام هراسی و ایجاد زمینه‌ای برای افراط گرایان خواهد شد.

گفتنی است امانول مکرون، رئیس جمهور فرانسه به تازگی در سخنانی اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتور‌های توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار