فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام باند قاچاقچیان اسلحه در کرمانشاه و کشف ۵۰ قبضه سلاح شکاری از آنان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر اینکه قاچاقچیان اسلحه با ورود اسلحه از مرز‌های غربی قصد دارند با یک دستگاه خودروی آن را به کرمانشاه منتقل کنند، رسیدگی فوری به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه اعضای این باند اقدامات مجرمانه خود را در فضای مجازی نیز نشر می‌دادند، ادامه داد: پلیس امنیت عمومی استان با شناسایی مسیر حرکتی خودروی پژو ۴۰۵ متعلق به حمل کنندگان سلاح، نسبت به برپایی ایستگاه بازرسی موقت اقدام و ماموران نیز در محل‌های مناسب مستقر شدند.

سردار جاویدان افزود: راننده خودروی حامل اسلحه‌های قاچاق به محض مشاهده ایستگاه بازرسی و پس از صدور فرمان ایست پلیس، مسیر خود را تغییر داد، اما پس از مدتی تعقیب و گریز و واژگونی خودرویش در ابتدای شهر کرمانشاه مجبور به توقف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه و با اشاره به دستگیری ۲ نفر از اعضای باند قاچاق اسلحه گفت: در بازرسی‌های انجام شده ۵۰ قبضه سلاح شکاری کشف شد.

او با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده در بازجویی‌ها عنوان کردند فرد دیگری نیز جزو باند آنهاست، از شناسایی این فرد و تلاش برای دستگیری او خبر داد.

سردار جاویدان در پایان از اهتمام پلیس برای برخورد با هرگونه ناامنی خبر داد و گفت: افرادی که با وارد کردن سلاح و دیگر محموله‌های غیرمجاز قصد ایجاد ناامنی در جامعه را دارند با برخورد قاطعانه پلیس روبرو و مجازات سختی در انتظارشان خواهد بود.


کشف ۱۱ میلیارد ریال قاچاق در مرزهای کرمانشاه

 

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از کشف ۱۱ میلیارد ریال قاچاق شامل ۳۲۷ راس احشام و تعدادی لوازم خانگی، طیور و پوشاک در نواحی مرزی پاوه و ثلاث باباجانی خبر داد.

سردار یحیی الهی اظهار داشت: نیروهای مرزبانی پاوه حین پایش و مراقبت شبانه روزی از مرزهای این شهرستان به تعدادی قاچاقچی برخورد کردند که قصد انتقال تعداد زیادی دام به خارج از کشور را داشتند.

او افزود: مرزبانان پاوه ای به سرعت طرح مهار را اجرا کرده و طی یک عملیات موفق به توقیف و مهار هر ۲۳۳ راس گوساله و گوسفند قاچاقی شدند که قاچاقچیان قصد داشتند آنها را به کشور عراق منتقل کنند.

سردار الهی تصریح کرد: همچنین نیروهای مرزبانی پاوه در این عملیات هفت دستگاه تلویزیون و موتور کولرگازی، ۱۹ دستگاه آبمیوه گیری و همزن برقی، ۱۵ قطعه بوقلمون و ۳۰ دست پوشاک نیز کشف کردند.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه، ارزش محموله های قاچاق کشف شده توسط نیروهای مرزبانی پاوه را هشت میلیارد ریال ذکر و گفت: در این راستا پنج قاچاقچی نیز دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

او در ادامه به کشف یک محموله قاچاق دام توسط نیروهای مرزبانی ثلاث باباجانی نیز اشاره کرد و گفت: با تلاش مرزداران این شهرستان ۹۴ راس گوسفند از قاچاقچیان پیش از خروج از کشور کشف شد.

سردار الهی، در پایان ارزش این محموله را نیز حدود سه میلیارد ریال ذکر کرد و گفت:  ۲ قاچاقچی دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.