مهدی رسول پناه در شرایطی از سمت سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس استعفا داد که سرخ‌پوشان در ۲ سال اخیر ۳ مدیر عوض کرده اند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از چالش‌های چند سال اخیر ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال تغییرات مدیریتی بوده است. مدیرانی که با نظر هیئت مدیره باشگاه و با نظارت وزارت ورزش و جوانان انتخاب و بعد از عملکرد نه چندان خوب از سمت خود برکنار شدند و فرد جدیدی با شرایط نه چندان بهتر جایگزین مدیر قبلی شده است.

باشگاه پرسپولیس از سال ۱۳۹۷ تا به الان ۳ مدیرعامل و سرپرست داشته است که آخرین آن‌ها مهدی رسول پناه بود که بعد از پخش شدن ویدئویی از صحبت هایش از سمت خود استعفا داد. به بهانه این اتفاق عملکرد ۳ مدیرعامل اخیر این باشگاه را بررسی کردیم.

ایرج عرب بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب و در اسفند ماه ۱۳۹۷ از طرف هیئت مدیره باشگاه به عنوان مدیرعامل انتخاب شد. در دوران مدیریت او تیم پرسپولیس موفق شد به همراه برانکو ایوانکوویچ سومین قهرمانی پیاپی لیگ برتر را کسب کنید و همچنین در جام حذفی به قهرمانی برسد.

نقطه تاریک کارنامه عرب در پرسپولیس جدا شدن برانکو ایوانکوویچ از این تیم بود. برانکو در شرایطی که یکسال دیگر با سرخ‌پوشان قرارداد داشت به علت دریافت نکردن مطالباتش قراردادش را یک طرفه فسخ کرد. عرب هر هفته اعلام می‌کرد منابع لازم برای پرداخت مطالبات برانکو تهیه شده است و این دوشنبه پول او را می‌دهیم، اما این اتفاق هیچ وقت رخ نداد تا زمانی که ایمیل فسخ قرارداد برانکو به باشگاه پرسپولیس رسید. برانکو بعد از این اتفاق با تیم فوتبال الاهلی عربستان به توافق رسید و به این تیم پیوست.

نگاهی به عملکرد مدیران ۲ سال اخیر پرسپولیس/ ادامه سریال بی ثباتی در مدیریت سرخ‌پوشان

ایرج عرب پس از اینکه نامه فسخ قرارداد برانکو را مشاهده کرد قصد داشت این موضوع را در سکوت کامل خبری پیش ببرد تا پس از حضور نیافتن برانکو یا نماینده قانونی اش برای دریافت پول اعلام کند این مربی علاقه‌ای به ادامه همکاری نداشته است و با وجود فراهم شدن طلبش از پرسپولیس به الاهلی رفت. اما پیگیری‌ها و برملاشدن نامه برانکو سبب شد تا عرب چاره‌ای جز تأیید این خبر نداشته و هیئت مدیره باشگاه را به جلسه‌ای فوری فرا بخواند. عرب در آخرین اقدامش برای بازگرداندن برانکو به کشور کرواسی سفر کرد، اما این سفر هیچ نتیجه‌ای نداشت. عرب بعد از ناکامی در نگه داشتن برانکو با کالدرون مربی آرژانتینی قرارداد بست. او بعد از چند ماه در مرداد ماه ۱۳۹۸ بعد از برگزاری اولین بازی لیگ از سمت خود استعفا داد.

بعد از استغفای ایرج عرب هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس محمد حسن انصاری فرد که سابقه مدیریت در این باشگاه در کارنامه او دیده می‌شد را به عنوان مدیرعامل انتخاب کرد. در دوران مدیریت او تیم پرسپولیس با هدایت کالدرون در پایان نیم فصل در صدر جدول لیگ قرار داشت. اما بازهم در یک اتفاق مشابه کالدرون با دریافت نکردن مطالباتش از این تیم جدا شد و یک پرونده جدید برای باشگاه پرسپولیس ایجاد شد. او با اینکه وعده‌های زیادی در مورد پرداخت بدهی باشگاه به برانکو داده بود در نهایت نتوانست هیچ پولی به حساب او واریز کند.

انصاری فرد بعد از رفتن کالدرون موفق شد یحیی گل‌محمدی که یکسال دیگر با تیم شهرخودرو قرارداد داشت را به تیم پرسپولیس بیاورد. او به باشگاه شهرخودرو قول پرداخت ۶ میلیارد برای گرفتن رضایتنامه گل محمدی داد، قولی که هنوز عملی نشده است.

نگاهی به عملکرد مدیران ۲ سال اخیر پرسپولیس/ ادامه سریال بی ثباتی در مدیریت سرخ‌پوشان

انصاری فرد در طول دوران کوتاه مدیریتش با آنتونی استوکس و گابریل اوساگونا قرارداد بست که در نهایت این ۲ بازیکن هیچ استفاده‌ مفیدی برای تیم نداشتند و از جمع سرخپوشان جدا شدند. علیرضا بیرانوند در طول دوران مدیریت انصاری فرد از این تیم جدا شد و به تیم آنتورپ بلژیک پیوست. از نکات مثبت این انتقال درآمد ۷۰۰ هزار دلاری باشگاه پرسپولیس بود تا بعد از مدت‌ها پرسپولیس با فروختن بازیکنانش سودی نیز داشته باشد.

انصاری فرد در شرایطی که ۹ هفته به پایان لیگ زمانه باقی مانده بود و هنوز موفق نشده بود پرداختی‌های بازیکنان را به ۵۰ درصد برساند در اسفندماه سال ۱۳۹۸ روی خط برنامه فوتبال برتر آمد و و ضمن انتقاد از وزیر ورزش و اعضای هیات مدیره با به زبان آوردن برخی کلمات از جمله اینکه به او توهین و جسارت شده و رفتنش به سود پرسپولیس خواهد بود استعفای شفاهی خود را از باشگاه پرسپولیس اعلام کرد.

بعد از استغفای انصاری فرد مهدی رسول پناه رئیس هیئت مدیره باشگاه به عنوان سرپرست انتخاب شد. در دوران مدیریت رسول پناه تیم پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی برای چهارمین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر شد و همینطور سرخ پوشان موفق شدند به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنند.

رسول پناه بعد از پایان لیگ برتر برای حضور پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا با ۷ بازیکن لیگ برتری قرارداد امضا کرد و موفق شد بیش از ۹۰ درصد طلب برانکو را پرداخت کند که گام بزرگی در مسیر بسته شدن پرونده این مربی کروات برداشته شود.

نگاهی به عملکرد مدیران ۲ سال اخیر پرسپولیس/ ادامه سریال بی ثباتی در مدیریت سرخ‌پوشان

رسول پناه در طول دوران مدیریتش با اتهاماتی از جمله وعده‌های دروغین، کنترل کردن مدیربرنامه بازیکن‌ها و ایجاد دو دستگی در باشگاه مواجه شد. بازیکنان کلیدی، چون علی علیپور، مهدی ترابی و شجاع خلیل زاده در شرایطی از این تیم جدا شدند که هیچ در آمد زایی برای باشگاه پرسپولیس نداشتند. محمد نادری نیز به تیم رقیب یعنی استقلال تهران پیوست.

در نهایت صدا‌های ضبط شده و فیلم‌هایی که به شکل مخفیانه از صحبت‌های رسول پناه در مورد بازیکنان پرسپولیس و دیگر موضوعات منتشر شد که باعث ایجاد حواشی در آستانه آغاز لیگ و خشم هوادران سرخ شد. رسول‌پناه در این ویدئو ادعا‌های عجیبی را با ادبیاتی نامناسب مطرح کرده بود. او بعد از این اتفاق از سمت خود استعفا کرد.

با استعفای رسول‌پناه سریال بی ثباتی مدیریت در باشگاه پرسپولیس همچنان ادامه خواهد داشت و باید دید در آینده وزارت ورزش و جوانان که متولی اصلی این باشگاه است چه تصمیمی در این جهت خواهد گرفت؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
کاش توی ۸ سال گذشته یه نیم نگاهی به نیمکت وداخل ابی پوشان هم میکردین...واقعا بیطرفین
Netherlands
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
لطفأدرموردپرسپولیس نظر ندن برین درمورد تیم خودتون نظربدین تمام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
اگه لنگ بی ثباته پس ما اسقلالی ها چی باید بگیم؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
راست میگن وزیر بین استقلال و لنگ فرقی نمیذاره هااا، همونطور که برای لنگ یه مدیرعامل دو آتیشه لنگی میذاره برا استقلالم یه مدیر دو آتیشه لنگی میذاره :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
هیچ تیمی به اندازه استقلال بی ثباتی مدیریتی نداشته
اما دریغ از یه خبر!!
حالا سوگولی حکومت دو روزه مدیرعامل نداره ببین چه بساطی راه انداختن
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۱۷:۴۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
گر خدا یار است تو بر سلطان نپیچ گر خدا برگشت صد سلطان به هیچ ما خدا رو داریم غم نداریم حالا شما بگید با با مسعود خخخ انشا الله قهرمان آسیا هم میشیم با توکل به خدا نیازی هم به کسی نداریم خدا هست بازیها رو ببنید متوجه میشید خدا کمک کرد رفتیم فینال آسیا اگر نه تیمهای پولدار قطری و امارات و عربستان خیلی قویتر از پرسپولیس بودند ولی جلوی پرسپولیس گیج بازی می کردن و بازنده میشدن
Netherlands
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
وطن فروشا اینجا نظر ندهند.پرسپولیس بدون ترابی وعلیپوروبیرانوندشیری انصاری ربیع خواه واساگونا رفت فینال آسیا شماباترکیب کامل نتونستیدبریدجز 4تیم تقصیر وزیره.؟؟؟؟؟
Canada
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
کی نزاشت استرا بیاد دوباره. قانون من در اوردی مربی خارجی نباید باشه. چون کالدرون چیزی بلد نبود این قانون گذاشتن وگرنه برانکو بود همچین قاتونی نبود اصلا . خوشم میاد از ددی سلطانی فرم دفاع میکنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
رسما از جام باشگاهها انصراف بدهید دست از سر این تیم بردارن بازیکنان تارمارکردن باشگاه به تعطیلی کشاندن ....کیسه هم بلا رفتت بود این کار می کردن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
شکر نعمت نعمتت افزون کند
کفر نعمت از کفت بیرون کند
هیچ کس تو ایران نمیتونه مثل مسعود جونتون و اقا پسرش براتون جام بیار . نا سپاسی کردید داره اینطوری میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی RMZ
۱۴:۲۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
5 سال استقلال رو زجر دادین و کسی چیزی نگفت حالا دلواپس تیم حکومتی لنگ شدید.
به درک ک بی ثبات شد
Netherlands
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
اینجا درموردپرسپولیس .چراهوچی گرا وطن فروشا وکیسه کش اومدن نظرمیدن؟ می خوان چیزجدیدگیربیارن بفرستن براسرورشون آل سعودوهابی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
۵ساله وضعیت استقلال اینجوریه اما از کسی صدایی بلند نشد جز هوادار،حالا لنگیا ناراحت هستند که چرا بازیکنشون رفته؟به درک #بابامسعود که هست.
Singapore
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
برید ۱۱ تا بازیکن از دهات مالدیو بیارید قهرمانید من نمیدونم چرا پرسپلیسها ناراحتن... بابا مسعود نمیزاره تیمی بیاد صدر جدول خیالتون راحت . مثل شیر که نه دایناسور هواتون و داره چرا اصلا ۱۱ تا بازیکن با ۸ بازیکنم قهرمانید . من اشنا دارم منیریه ارزون میزنه جام فقط با اسنپ بفرستیم یا کسی هست بیاد ببره
Iran (Islamic Republic of)
محمدیعقوبی
۱۱:۴۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
امیوارم پرسپولیس همیشه توحاشیه باشه؛اصلا دوس ندارم پرسپولی نتیجه بگیره چه تو آسیا چه تو لیگ...ولی متاسفانه بابامسعود فقط هوای لنگی‌ها رو داره...استقلال کسی رو نداره که ازش حمایت مالی کنه
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۱۱:۴۳ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
رسول پناه یک استقلالی دو آتیشه بود وظیفه داشت تیمو نابود کنه موفق شد تبریک به با با مسعود استقلالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
همه ایران میدونن بابا مسعود لنگی هست. اومدی میگی استقلالی هست که مثلا فرافکنی کنی؟
نه قرمز نه آبی فقط زرد طلایی.
درود بر سپاهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
همه میدونن پرسپلیسه الا خودشون.خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
بابا مسعود استقلال رو نابود کرده چیزی استقلال نمانده تمام صدا سیما میلی تون ما ل خودتون خو فدارسیون مال خودتون بعدا لنگ خراب شده چرا دورغ می هید بابا تون پول تون می دهد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۳۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
داداش اره ما بابا مسعود رو همه جا داریم حتی تو اسیا. واسه اینه دست به دامان بازیکن نا شدید و اومدید نادری رو از ما گرفتید اگه میتونستید چند تا هم.میگرفتید.. داداش برید تیمتون رو درست کنید بعد هی بابا مسعود کنید
Singapore
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
مسی رونالدو ترشتگن اوزیل دیماریا نیمار راموس امپابه بوسکتس =1/10 سلطانی فر ...اگه هم اشتباه میگم برید از هوادارایی تراکتور و سپاهان و شهر خودرو بپرسین. عزیزم
شما بازیکن میخوایین چیکار مربی میخوایین چی کار
سلطانی فر میتونست کل لیگ و میکرد ۵ تا تیم
پرسپلیس با بهترین بازیکنها . چوکای تالش . ایرسوتر نوشهر قالیشوی کردان تشت سازی ورامین . بازیها هم تو استادیوم ازادی فقط بود با ۱۰۰ هزار طرفدار . اگه تیمها یه دقیقه دیر میومدن ۳.۰ براتون میزدن . جامم که منیره میزد و اسنپ میاورد . هر ده تا یه ستاره
Netherlands
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
پول شفرودیاباته ومیلیچ وپاختاکور وجپاروف پرداخت شد ولی پول رادوپرداخت نمیشه تاپرونده جدیدی توفیفا براپرسپولیس درست بشه با اون قرار دادسنگین که برارادوبسته شده که پرسپولیس رو منحل کنند.
Netherlands
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
زمانی که بازیکنی ازکیسه جدامیشدهوچی گرا می گفتن بازیکنان رو فراری دادن حالاکه بازیکنان پرسپولیس (شجاع ترابی بیرانونداساگونا علیپور انصاری وربیع خواه ونادری)ازپرسپولیس جداشدن کی اوناروفراری داده؟؟؟؟؟؟
Singapore
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
سلطانی فر میگفت صندلی من و بگیرید ولی علیپور و نه ... تتیتر روزنامه بود . خوبه زود یادتون میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
پول صیاد منش و دادن به پرسپلیس
واسه طارمی روحانی و فرستادن ترکیه صحبت کنه حل کرد موضوع عکسهاشم هست. واسه خلاف تو لیک اسیا طریف فرستادن . پرسیلیس اگه مسی و رونالدو رو میخرید انقدر جام نمیاورد که با سلطانی فر اورد . جام اسنپی براتون اورد . گل محمدی و از شهر خوردو گرفتن که اون تیم تو کورس بود فلج شد. استرا نزاشت بیاد. سپاهان و بیچاره کرد. بخدا قیمت سلطانی فر از مسی و رونالدو دیماریا و نیمار و امپابه اینا بیشتر می ارزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
مجلس وزرای ورزش و خارجه مشغول پرداخت مطالبات استقلال هستند. پرسپولیس با این همه درآمد باید بازیکن بفروشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
کاش سازمان بازرسی به هزینه کرد تیم ها بی عنوان ورود می کرد. جایزه قهرمانی پرسپولیس در 8 جام و دو قهرمانی غرب آسیا کجا رفته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
اسنپ دزد .
Singapore
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
زنگ بزن قسمت گمشد ها اجناس تو اسنپ . ببین شاید اونجا باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
بابا مسعود دارید . چند ساله هواتونو داشته. خیلی ناشکرید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
خیلی بی سرفی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
تا زمانیکه سلطانی فر هست قهرمانن .خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
تازمانی که این تیم دولتی هست،همینه!دزدی،چپاول،دروغ و.......
آخرین اخبار