سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین خراسان رضوی از بارگیری چغندر برداشت شده در مجموعه کشت و صنعت این شهرستان برای نخستین بار در کشور با دستگاه لودر کلینر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر قارزی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین خراسان رضوی گفت: متاسفانه تا قبل از وجود این دستگاه چغندر‌های برداشت شده توسط لودر به کارخانه قند انتقال داده می‌شد که طی این انتقال با توجه به تیغه‌های جلوی بیل لودر، میزان زیادی از چغندر‌های زیرین زخمی یا شکسته می‌شد و در عملیات حمل نیز حجم بالایی از خاک یا گل چسبیده به چغندر و یا علف‌های هرز و هر گونه ضایعات دیگر به کارخانه نیز حمل می‌شد که با وجود این دستگاه هیچ نوع ضایعات شکستگی یا ضایعات به انبار اصلی در کارخانه حمل نمی‌شود.

او با اشاره به بارگیری چغندر خراسان رضوی برای نخستین بار در کشور با دستگاه لودرکلینر، افزود: دستگاه لودر کلینر ساخت آلمان قابلیت بارگیری ۵۰۰ تن چغندر در هر ساعت را داراست و با دارا بودن ۲ غلطک عملیات علف زدایی و پاکسازی چغندر را انجام می‌دهد.
بیشتربخوانید


سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به سطح زیرکشت حدود پنج هزار هکتاری چغندر در این شهرستان طی امسال ادامه داد: بدون شک وجود این دستگاه از دورریزی حجم بالایی از چغندر انبار شده در هنگام انتقال به کارخانه جلوگیری خواهد کرد.

قارزی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۳۰۰ هزار تن محصول چغندرقند بهاره نیز در شهرستان جوین تولید شود.


از کل سطح زیر کشت چغندر شهرستان جوین ۸۹۰ هکتار آن کشت شده توسط کشت و صنعت جوین است که به وسیله سیستم آبیاری تحت فشار آبیاری می‌شود.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.