آکار گفت: همزمان با آغاز فصل سرد سال و افزایش غلظت آلاینده‌ها، نظارت و کنترل فعالیت واحد‌های معدنی و تولید بتن به طور شبانه روزی انجام می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شیدا آکار رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار اظهار کرد: با توجه به فعالیت شبانه‌ واحد‌های تولید بتن و تردد بونکر‌های بتن در شب به دلیل ممنوعیت‌های تردد در ساعات روز برای خودروهای سنگین در شهر تهران و همچنین پیش بینی برای افزایش آلودگی هوا، فعالیت واحد‌های بتن و معدنی در حوزه شهرستان شهریار به طور پیوسته در گشت‌های روزانه و شبانه محیط زیست رصد می‌شود.

وی در ادامه گفت: عمده‌ واحد‌های بتن شهریار در منطقه سعید آباد شهر باغستان مستقر هستند که در گشت شبانه در پایان هفته گذشته، ١٨ واحد مورد پایش قرار گرفته و در این بازدید‌ها موضوعاتی چون آب پاشی محوطه کارگاه و مسیر‌های تردد کامیون‌ها، استفاده از غبارگیر در سیلو‌ها و کنترل آلودگی صوتی از موارد تأکیدی به این واحد‌ها بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار تصریح کرد: در بازدید اخیر یک مورد شکایت مردمی از یکی از واحد‌های بتن نیز مورد رسیدگی قرار گرفت که موردی از آلودگی زیست محیطی در زمان بازدید توسط کارشناسان مشاهده نشد.

آکار در پایان خاطرنشان کرد: مسلما گشت شبانه‌ این اداره به طور مستمر ادامه خواهد داشت و برای موارد تخلف احتمالی اخطاریه‌ زیست محیطی صادر خواهد شد و در صورت عدم توجه به اخطاریه‌های صادره، پیگیری لازم از طریق مراجع قضایی با تشکیل پرونده قانونی به انجام می‌رسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار