رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان از بازدید مراکز معاینه فنی خودرو‌ها توسط اداره حفاظت محیط زیست و کنترل بیش از ۲۰۰۰ خودروی سبک و سنگین در شرایط اضطرار آلودگی هوا در سطح شهرستان بهارستان خبر داد.

شیدا آکار رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح پایش محیط زیست اظهار کرد: یکی از عوامل ایجاد و تشدید آلودگی هوا گازهای خروجی از اگزوز خودروها بوده، بنابراین با توجه به افزایش غلظت آلاینده های هوا با شروع فصل سرما و قرارگیری در شرایط اضطرار در روزهای اخیر، در راستای نظارت بر چگونگی و کیفیت عملکرد مراکز معاینه فنی، مراکز مستقر در شهرستان مورد پایش قرار گرفتند.

او در ادامه بیان کرد: کنترل ایمنی رفت و آمد، سلامت محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا و صرفه جویی در مصرف انرژی از اهداف این مراکز بوده و معاینه فنی اصولی و به موقع در کنترل میزان آلودگی ناشی از گازهای خروجی از اگزوز خودرو ها، بسیار حائز اهمیت است.

آکار تصریح کرد: پلیس راهور شهرستان نیز در طی روزهای اخیر برگه معاینه فنی بیش از ۲۰۰۰خودرو را بررسی کرده که منجر به شناسایی ۲۰۰ مورد تخلف و جریمه شده است.


بیشتر بخوانید: جلوگیری از فعالیت واحدهای آلاینده در شهرستان بهارستان


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان گفت: نیروهای این اداره در یکی از این بررسی ها در کنار پلیس راهور حضور یافته و بررسی دودزا بودن و داشتن برگه معاینه فنی با حضور هر دو ارگان صورت پذیرفت.

او عنوان کرد: همه در برابر قانون یکسان بوده و علاوه بر عموم مردم تمامی ارگان های دولتی نیز ملزم به دریافت برگه معاینه فنی برای خودروهای دولتی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار