مقام آمریکایی: در مقابل اقدامات ترکیه و جمهوری آذربایجان در قره باغ بیکار نخواهیم نشست

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد واشنگتن در مقابل اقدامات نظامی ترکیه و جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ دست روی دست نخواهد گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا خواستار به رسمیت شناختن منطقه قره باغ شد.

بر این اساس، شیف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: من به طور رسمی از دولت آمریکا می‌خواهم استقلال قره باغ کوهستانی را به رسمیت بشناسد. واشنگتن دست روی دست نخواهد گذاشت تا جمهوری آذربایجان و ترکیه به جنگ علیه این منطقه بپردازند و با کشتار صد‌ها نظامی و غیر نظامی، باعث آواره شدن هزاران نفر شوند.

دیروز جیحون بایرام‌اف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در سفر به آمریکا با مایک پمپئو،  همتای خود دیدار و گفت‌وگو کرد. در دیدار دوجانبه بایرام‌اف و مایک‌پامپئو، دو طرف درباره درگیری‌های اخیر در منطقه کوهستانی قره‌باغ گفت‌وگو کردند.

آمریکا مدعی است قصد دارد از حجم درگیری ها بکاهد و ضمن ایجاد توافق بین دو طرف درگیری، آتش بس را در منطقه قره باغ حکمفرما کند.

تاکنون و در دو مقطع، جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر آتش‌بس به توافق رسیدند، اما این توافق پایدار نبوده و دو طرف یکدیگر را به نقض آن متهم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۱ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
سی ساله که یک میلیون نفره آواره شده کدوم گوری بودید؟ اگه نمیخواهید کسی کشته بشه اشغالگران را ببرید بیرون.
آخرین اخبار