اسلامی گفت: زمین را برای ساخت مسکن ملی طبق قانون ۹۹ ساله واگذار می‌کنیم و مردم پولی از این بابت پرداخت نمی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد اسلامی ،وزیر راه و شهرسازی امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از ۲ هزار و ۸۳۶ واحد مسکونی طرح ملی مسکن و مسکن مهر استان کرمان در ارتباط زنده تصویری گفت: امروز از خط تولید پیوسته مسکن در کشور که نشانگر یک جریان پایدار مسکن است بهره‌برداری می‌شود.

او با بیان اینکه تهیه زمین، طرح و نقشه اجرای پروژه را دنبال کرده ایم تا جریان تولید مسکن در کشور را به پیش ببریم گفت: در بخش اقتصادی سهم مسکن در سرمایه ناخالص کشور ۴۰ درصد است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تمام عوامل ساخت مسکن داخلی است و اگر ساز و کار‌ها با شفافیت انجام شود می‌تواند سهم مسکن در اقتصاد کشور همیشه پویا و زنده باشد افزود: برخورداری مسکن حق مردم است و در اسلام نیز به آن تأکید شده است.

او با بیان اینکه امروز از طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی سال ۹۷ رونمایی شده است و زمین‌های این طرح شناسایی و ثبت‌نام گسترده‌ای صورت گرفت، ادامه داد: واجدین شرایط در کشور شناسایی شده اند و وارد کار اجرایی شده‌ایم.

اسلامی با اشاره به اینکه امروز ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد آماده شده اند و تحویل متقاضیان می‌شود،گفت: بخشی مهمی از واحد‌های ساخته شده در بافت فرسوده است که با توانمندسازی و مشاوره دادن به شهرداری‌ها و مردم سعی داریم بافت فرسوده را احیا کنیم.

او با بیان اینکه زمین را طبق قانون ۹۹ ساله واگذار می‌کنیم و پولی از این بابت از مردم نمی‌گیریم، افزود: تمام ظرفیت‌ها را پای کار آورده ایم و برای اقشار مختلف از جمله فرهنگیان حدود ۱۳ هزار واحد در اردیبهشت ماه کلنگ‌زنی شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امروز نیز ۴۰ هزار واحد جدید برای فرهنگیان کشور کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: امیدواریم استانداران مقتدرانه‌تر جریان تولید مسکن در کشور را رهبری کنند تا زودتر به نتیجه مطلوب برسیم.

منبع تسنیم

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار