در خراسان رضوی ۱۳۴ میلیون دلار سرمایه برای نهضت ساخت داخلی مواد اولیه صنعت درنظر گرفته شده که ۳۷ درصد آن در ۶ ماهه اول سال ۹۹ محقق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم ناصری معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تحقق ۳۷ درصد سرمایه برای نهضت ساخت مواد اولیه داخلی در استان، گفت: با این اعتبار برای ۹۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شده که ۳۴ واحد آن احیا شده است.

او با اشاره به رتبه استان از نظر اشتغال و تعداد رتبه سوم کشور و از لحاظ سرمایه گذاری رتبه ششم کشور را داراست، افزود: این رتبه‌ها با ۵۳۱۷ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۱۹۳ هزار نفر، صورت گرفته است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: اشتغال ۴ هزار و ۴۰۰ نفر در ۶ ماهه اول امسال با سرمایه گذاری ۲۲۲۷ میلیارد تومان در ۵۲۳ پروانه بهره برداری که در استان صادر گردیده فراهم شده است.

ناصری با اشاره به اینکه خواف، مشهد و تربت جام بیشترین حجم سرمایه گذاری صنعتی را در استان داشته اند، بیان کرد: با پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸، ۸۱۱ میلیارد تومان سهم استان بوده است که ۵۹ مورد به مبلغ ۳۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

او تصریح کرد: معافیت ورودی ماشین آلات صنعتی نیز ۹۶ مورد به ارزش ۳۹.۹۵ میلیون یورو و به میزان ۲.۲۷۵ میلیون یورو بوده است که از لحاظ ارزش و معافیت ۴۵ و ۵۵ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.