معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: تعداد اماکن ورزشی کشور ۳۷.۵ درصد رشد یافته است.

معاون وزیر ورزش و جوانانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جمشید تقی‌زاده معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان در سفر به شهرکرد با اشاره به دستاورد‌های دولت تدبیر و امید در حوزه زیرساخت‌های ورزشی گفت: در مدت فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم تعداد اماکن ورزشی کشور ۳۷.۵ درصد رشد یافته است.

او افزود: تعداد اماکن ورزشی کشور در سال ۱۳۹۲ برابر ۲۲ هزار و ۵۰۰ مورد در حوزه دولتی و خصوصی بوده است که با فعالیت‌های انجام شده در هفت سال گذشته این تعداد به ۶۰ هزار مکان ورزشی دولتی و خصوصی افزایش یافت.

تقی زاده اضافه کرد: در این مدت تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه ورزش و جوانان کشور به سه هزار و ۵۰۰ سمن افزایش یافت.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: در یک‌سال گذشته میانگین سنی ۱۳ مدیرکل ورزش و جوانان در استان‌های کشور به ۴۰ تا ۴۱ سال کاهش پیدا کرد.

تقی زاده گفت: در هفت سال گذشته چهار هزار و ۳۰۰ خانه ورزش روستایی در کشور احداث و راه‌اندازی شد.

او افزود: تصویب لایحه اهداف وزارت ورزش و جوانان در مجلس یازدهم بعد از ۴۹ سال از دستاورد‌های دولت تدبیر و امید در این مدت به‌شمار می‌رود.

تقی‌زاده اضافه کرد: لایحه جامع باشگاه‌های ورزشی تا ۲ ماه دیگر به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود و در صورت تصویب آن، ورزش از طریق بخش خصوصی اداره خواهد شد.

او ادامه داد: خصوصی‌سازی دو باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس و استقلال از طریق فرابورس تا پایان پاییز سال‌جاری از دیگر دستاورد‌های دولت تدبیر و امید در حوزه ورزش و جوانان است.

تقی زاده گفت: برای توسعه ورزش چهارمحال و بختیاری تفاهم‌نامه‌ای بین وزیر ورزش و جوانان و استانداری امضا می‌شود.

او افزود: چهارمحال و بختیاری با برخورداری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالا می‌تواند میزبانی مسابقه‌های ملی و فراملی را بر عهده گیرد.

تقی‌زاده اضافه کرد: برخورداری چهارمحال و بختیاری از ارتفاع بالا و آب و هوای مناسب می‌تواند حضور فدراسیون‌های ورزشی در این استان به‌عنوان اردوبام کشور را تقویت کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.