معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: ۷۱ هزار پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد ریال در دولت‌های یازدهم و دوزادهم اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: تاکنون۹۲۴ پایگاه آتش‌نشانی روستایی در روستاهای کشور احداث و تجهیز شده که ۵۴ درصد آن مربوط به همین دوره است.

او افزود: از سال ۱۳۹۵ تاکنون اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال برای اجرای بیش از یک هزار و ۲۷۰ پروژه گردشگری به دهیاری‌های واجد شرایط مساعدت شده است.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استقرار سامانه جمع‌آوری پسماند در ۳۰ هزار روستای کشور  اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد روستاهای دارای دهیاری تحت پوشش این سامانه هستند.

جمالی‌نژاد افزود: بیش از ۱۷ هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی از ابتدای تاسیس دهیاری‌ها به آنها واگذار شده که این واگذاری در دولت یازدهم و دوازدهم ۳۵ درصد رشد داشته است.

او همچنین از احداث  هفت هزار و ۵۰۰ بوستان چند منظوره روستایی خبر داد و گفت: ۷۴ درصد این بوستان‌ها در دولت همین دوره صورت گرفته است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین به فعالیت ۲ هزار و ۸۸۵ دهیار زن در کشور اشاره کرد و افزود: حدود چهار هزار  ناظر فنی و مسئول امور مالی دهیاری‌ها در روستاها مشغول به فعالیت هستند که یک هزار و  ۳۰۰ نفر  از آنها را زنان تحصیل کرده روستایی تشکیل می‌دهند.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه  سه هزار و ۷۰۰ دهیار در کشور وجود دارد، گفت: در تمام دوره‌های اجرایی کشور استخدام و تبدیل وضعیت دهیاران مورد بحث و بررسی قرار گرفته ولی استخدام آنها غیر قابل اجرا است زیرا  دولت از عهده آن بر نمی‌آید.

او با بیان اینکه دولت به دنبال چابک‌سازی است، افزود: دولت بدنبال واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی است و استخدام دهیاری‌ها مغایر با شعار دولت در کوچک‌سازی است.

معاون عمرانی وزیر کشور همچنین با اشاره به مشکلات موجود در شهرهای کشور گفت: شهرداری‌ها یک نهاد غیر دولتی است که با ایده و فکر جدید باید اداره شود و حمایت و مساعدت دولت چندان کارساز نخواهد بود، اداره شهر نیاز به فکر و ایده جدیدی دارد و شهرداران می‌توانند با جلب مشارکت مردمی  امور را  ساماندهی کرده و برمشکلات موجود فائق آیند.

جمالی‌نژاد در این راستا ایجاد  مجموعه "خیران شهرساز" در شهرها را ضروری دانست و افزود: خیران شهرساز اگر در شهر ها فعال شوند بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

او تعدیل و تبدیل وضعیت نیروی انسانی، پسماند، کمبود ماشین‌آلات، تامین قیر، حمل و نقل عمومی را از مشکلات موجود همه شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و شکل‌گیری خیران شهرساز می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.  

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.