نشست علمی و تخصصی با محوریت پیشگیری از خودکشی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در دفتر فرماندهی انتظامی مسجد سلیمان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نشست علمی و تخصصی با محوریت پیشگیری از خودکشی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی  در دفتر فرماندهی انتظامی مسجد سلیمان برگزار شد و کارشناسان نهاد‌های دولتی حضور داشتند علل و انگیزه‌های خودکشی و راهکار‌های پیشگیرانه در این زمینه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سرهنگ علی حسینی فرمانده انتظامی مسجد سلیمان گفت: مهمترین منشا افکار خودکشی و خود زنی در افراد ضعف باور‌ها و آموزه‌های دینی است  و  تقویت باور‌های دینی، تحکیم هرچه بیشتر روابط خانوادگی، وقت گذاشتن برای همدیگر، توجه به مشکلات یکدیگر، توجه به روحیات یکدیگر و با هم بودن مانع انزوای فکری و رفتاری فرزندان می‌شود.

او افزود: مطمنا خانواده‌ها باید به جهت تحکیم هرچه بیشتر روابط خانوادگی، اعتقادات همواره به عنوان یک فاکتور بازدارنده در مقابل گرایش به رفتار‌های پرخطر از جمله خودکشی کوشا باشند و یکی از دلایل بروز این گونه رفتار‌ها از سوی برخی از افراد ضعیف شدن بنیه اعتقادی آنان و گرایش به دنیا مداری و لذت گرایی معرفی شد.

سرهنگ حسینی اشاره به نقش تاثیرگذار فضای مجازی که یک دنیای خیالی و دور از تصور را برای جوانان رقم زده از سوی کارشناسان حاضر در نشست تحت عنوان زمینه ساز نا امیدی و خستگی در زندگی از یک طرف و ضعف اعتقادات دینی و فاصله گرفتن با خانواده از طرف دیگر از علل گرایش به رفتار‌های پرخطر اعلام شد.

در پایان این نشست با اظهار نظر اساتید دانشگاهی و نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های حاضر تحلیل علمی علل، اقدامات نهاد‌ها و برنامه‌های پیش رو در زمینه ارائه راهکار‌های موثر در زمینه آسیب‌های اجتماعی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار