زهرا شیخی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور از بی توجهی به طب سنتی ایرانی در شرایط بحرانی کرونا انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا شیخی مبارکه سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتشار نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام حسن روحانی از بی توجهی به طب سنتی در کشور انتقاد کرد.

رئیس کمیته طب سنتی ایرانی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این نامه با اشاره به مشکلات کشور در شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا، در بخشی از گفته‌های خود از رئیس جمهور پرسیده است: آیا اگر طبق ماده ۷۴ قانون برنامه ششم تا کنون ادغام خدمات تایید شده طب سنتی ایرانی در نظام سلامت توسط وزارت بهداشت به عنوان متولی این امر انجام شده بود اکنون بستر لازم برای استفاده از این ظرفیت ملی وجود نداشت؟

او ادامه داده است: عدم بسترسازی اجرای بند دوازدهم سیاست‌های کلی سلامت کشور‌ی بازشناسی، تبیین، ترویج، توسعه و نهادینه کردن طب سنتی ایرانی و عدم اجرای ستاد ملی گیاهان دارویی و طب سنتی کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصداق عدم بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و بی توجهی و عدم پاسخ صحیح به خواسته‌ها و نیاز‌های مردم!

این نماینده در پایان از رئیس جمهور، ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت خواسته است تا با قید فوریت به تشکیل کارگروه ویژه طب سنتی ایرانی بپردازند.

انتقاد سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از بی توجهی به طب سنتی ایرانی در مقابله با کرونا

انتقاد سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس از بی توجهی به طب سنتی ایرانی در مقابله با کرونا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار