استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: لیست انبار‌های سلامت محور برای نظارت‌های بهداشتی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه لیست انبار‌های سلامت محور باید توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت تهیه و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو قرار بگیرد، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری سایر دستگاه‌ها اجرایی از این انبار‌ها بازرسی بهداشتی به عمل آورد.

او افزود: سازمان صمت با همکاری فرمانداران و مراکز بهداشت شهرستان لیستی از خودرو و نیروی مورد نیاز برای بازرسی از انبار‌های سلامت محور تهیه کند، اولویت در اختصاص نیرو و خودرو با ادارات و ارگان‌های عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، در صورت نیاز از ظرفیت سایر ادارات نیز استفاده شود.


بیشتر بخوانید


عباسی با اشاره به اینکه رعایت موازین بهداشتی در انبار‌های سلامت محور الزامی است، اضافه کرد: اگر در بازرسی‌ها، انباری فاقد مجوزات لازم و محیط نامناسب برای نگهداری این نوع کالا بود، یک مهلت برای اخذ مجوز تعیین شود، اگر در این مهلت معیین شده صاحب انبار ایرادات و اشکالات را رفع نکرد، سپس برای پلمب انبار اقدامات لازم صورت بگیرد.

او با تاکید بر اینکه راه‌اندازی سامانه جامعه انبارداری در چهارمحال و بختیاری از ضروریات است، ادامه داد: راه‌اندازی این سامانه برای اطلاع از وضعیت دقیق انبار‌ها و رصد کالا‌ها به سرعت توسط سازمان مربوطه پیگیری شود، همچنین تا راه‌اندازی این سامانه نیروی انتظامی و سایر ارگان‌های مرتبط نیز می‌توانند نظارت بر انبار‌ها را براساس گزارشات مردمی انجام دهند.

عباسی در پایان تاکید کرد: رصد انبار‌های خارج از سیستم ذخیره گندم در شهر‌ها و روستا در دستور قرار بگیرد و انبار‌های غیرمجاز به سرعت شناسایی شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.