مسئول واحد ذخیره سازی شوریجه گفت: میزان ذخیره گاز طبیعی در مخزن شوریجه سرخس ۴۰ درصدی افزایش یافته است.

رحیم وقاری مسئول واحد ذخیره سازی شوریجه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و شعار امسال به نام " جهش تولید "،  از ابتدای سال ۹۹ تا کنون مقدار یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین در مجتمع ذخیره سازی و مخزن شوریجه ذخیره شده است.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون میزان ذخیره سازی گاز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد که با هدف ذخیره گاز شیرین در فصل گرما و برداشت در فصل سرما، طی سال‌های اخیر نقش بسزایی در تامین گاز فصل زمستان شبکه شمال و شمال شرق کشور ایفا کرده است.
بیشتربخوانید


مسئول واحد ذخیره سازی شوریجه ادامه داد: خوشبختانه در این مجتمع با اعمال برنامه‌های مناسب تعمیرات و بهره برداری، در حال حاضر توربوکمپرسور‌های تزریق در بهترین وضعیت سرویس دهی و پایداری قرار دارند.

وقاری بیان کرد: در حال حاضر امکان تزریق ۱۳ میلیون متر مکعب گاز در روز با سه ردیف کمپرسور فراهم می‌باشد که سه میلیون بیش از ظرفیت اسمی است، ضمن اینکه با همت متخصصان و مهندسان داخلی صرفه جویی قابل توجهی در هزینه تعمیرات و خرید قطعات این تجهیزات شده است.

او تصریح کرد: در پایان آبان ماه به میزان ذخیره دو میلیارد متر مکعب گاز دست خواهیم یافت و زمستان آرام بخش و پایداری برای هموطنان مهیا می‌نمائیم.

انتهای پیام//م. ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.