معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: سرای نوآوری در صنایع تبدیلی کشاورزی، گیاهان دارویی و دامپروری در دانشگاه آزاد کرمانشاه راه اندازی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  آرش بوچانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی  از پیگیری‌ها برای راه اندازی سرای نوآوری دانشگاه آزاد کرمانشاه خبر داد و گفت: ساختمانی سه طبقه با زیربنای سه هزار متر مربع در واحد استانی برای راه اندازی این مرکز در نظر گرفته شده و درحال حاضر بدنبال اخذ مجوز‌های لازم برای آن هستیم.

او بیان کرد: سرای نوآوری دانشگاه آزاد کرمانشاه همانند یک دانشکده خواهد بود که در آن شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور دانشگاه مستقر شده و روی موضوعاتی خاص که استان در آن حوزه‌ها مشکل دارد، تمرکز خواهند کرد.

بوچانی افزود: باتوجه به اینکه در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از درآمد استان از کشاورزی، ۲۰ درصد دامپروری، ۱۰ درصد صنایع دستی و هنر‌های دست ساز و مابقی هم از صنعت است، موضوع مهمی که اکنون دراستان داریم و باید روی آن کار کنیم، مقوله کشاورزی، گیاهان دارویی و دامپروری است.

او گفت: سرای نوآوری دانشگاه آزاد کرمانشاه در نظر دارد روی صنایع تبدیلی کشاورزی، تولید عصاره و اسانس گیاهان دارویی و دامپروری فعالیت و تحقیقات علمی داشته باشد.

بوچانی افزود: دراین مرکز با حضور شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور خلاقیت ها، ایده پرداری و استارتاپ‌هایی را نیز در حوزه کشاورزی و دامپروری استان خواهیم داشت.

او گفت: از آنجایی که تلاش داریم روی صنایع تبدیلی کشاورزی و دامپروری در استان کار کنیم، پس طبیعی است که تعامل خود را با صنایع استان هم تقویت می‌کنیم.

بوچانی افزود: در سفر اخیر معاون علمی رئیس جمهور به استان و در بازدید از ساختمان سرای نوآوری دانشگاه قول اختصاص شش میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و راه اندازی این مرکز را دادند.

او گفت: وجود اعضای هیات علمی توانمند در رشته‌های کشاورزی و دامپروری باعث شده تا پشتوانه‌ای قوی برای راه اندازی این مرکز در دانشگاه آزاد استان داشته باشیم.

 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان برای ورودی های مهر 98 رشته های کم متقاضی وعده تخفیف 35 درصدی شهریه را داد اما حالا میگویند پشیمان شدیم لطفا رسیدگی فوری نمایید