مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به گفت: متاسفانه مهار آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده بیستون حدود ۵۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی این منطقه حفاظت شده را طعمه حریق کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در  پی آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده بیستون از روز جمعه ۲۵ مهر، ماموران یگان حفاظت شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین و بخش بیستون به منطقه اعزام و در چندین مرحله اطفاء در مناطق مختلف و پس از تلاش فراوان، سرانجام موفق به مهار شعله‌های آتش و اطفاء آن شدند.

او گفت: از همان روز‌های نخستین آتش‌سوزی در منطقه، همه همکاران استان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و اکیپ‌های مختلفی برای اطفاء حریق به منطقه اعزام شدند.

یاوری افزود: سخت‌گذر بودن منطقه و وزش باد عملیات مهار آتش را با چالش مواجه کرده بود که خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان شعله‌های آتش در نقاط مختلف منطقه مهار و به طور کامل اطفاء شد.

او بیان: باوجود اینکه عملیات اطفاء حریق در چندین مرحله و در نقاط مختلف صورت گرفت، وزش باد موجب شعله‌ور شدن شعله‌های آتش در بخش‌های دیگری از منطقه می‌شد که این عامل باعث شد عملیات اطفاء حریق به طول بیانجامد.

یاوری افزود: از تمام امکانات موجود از جمله دستگاه دمنده و آتش‌کوب برای کنترل آتش استفاده شد که بتوان میزان خسارت به پوشش گیاهی منطقه را به حداقل رساند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.