رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد گفت: بذر اصلاح شده‌ی گندم و جو آبی با عملکرد بالا و مقاوم به خشکی به میزان دو هزار و ۴۱۳ تن بین کشاورزان مشهد توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود عبدالهی رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه سهمیه امسال گندم و جو مشهد به تفکیک هزار و ۸۴۳ تن گندم و ۳۷۰ تن جو است، گفت : توزیع بذر اصلاح شده به منظور افزایش عملکرد کشت پاییزه این محصولات تامین و در بین کشاورزان این شهر توزیع می شود. 

او با اشاره به اینکه تاکنون هزار و ۳۰۰  تن بذر گندم و حدود ۵۷۰ تن بذر جو (بیش از سهمیه ابلاغی سازمان) از کل سهمیه ابلاغی بین کشاورزان منطقه توزیع شده است، افزود: این میزان تنها ۶۰ درصد نیاز بذری گندم و ۳۰ درصد نیاز بذری جو مشهد را پاسخگوست و مابقی نیز از بذر خودمصرفی پارسال استفاده می شود.

رییس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: نیاز کشاورزان برای افزایش عملکرد در واحد سطح و جلوگیری از کاهش تولید از بذرهای بوجاری  است، کشاورزان  با استفاده ازضدعفونی  از مصرف سایر بذر‌ها خودداری کنند.

 عبدالهی در خصوص استفاده از بذر‌های اصلاح شده مقاوم به خشکی که عملکرد بالا و سازگار با اقلیم مشهد را از جمله برنامه‌های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی استان دانست و بیان کرد: بر این اساس نوع بذر گندم با نام‌های میهن، پیشگام، پیشتاز و اروم ونوع بذر جو با نام هایجلگه، ریحان و یوسف که ارقام مناسب با شرایط اقلیمی مشهد نیز هست بین متقاضیان این شهر توزیع شده است.

 او در خصوص اینکه بذر از جمله عوامل تولید محصولات کشاورزی به شمار می‌رود و نقش مهمی در افزایش عملکرد و تولید در این بخش  دارد، تصریح کرد: کشاورزان برای افزایش تولید و درآمد اقتصادی محصولات در انتخاب بذر دقت کافی را داشته باشند و استفاده از بذر‌های اصلاح شده و مورد تایید سازمان تحقیقات کشاورزی را در دستور کار خود قرار دهند.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.