دستگاه آنالیز بدن با تلاش تیم پژوهشی علمی رامهرمز ساخته شد و به ثبت اختراعات ملی رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، تیم پژوهشی علمی رامهرمز به عنوان نمایندگان ایران در جشنواره بین‌المللی مخترعان جهان در کشور لهستان، با ارائه دستگاه آنالیز بدن مدال طلای رشته پزشکی و مدال پلاتینیوم را به‌ عنوان بیشترین امتیاز اخذ شده در بین همه رشته‌های مختلف علمی جشنواره به دست آوردند.

رحیمی یکی ز اعضای تیم پژوهشی-علمی رامهرمز گفت: دستگاه آنالیز بدن که ثبت ملی اختراعات شده است از قسمت‌های الکترونیکی و مکانیکی ساخته‌ شده است.

او افزود: با قرار گرفتن شخص درون این دستگاه ِ منحصربه‌فرد، اعضای بدن اسکن و اندازه‌گیری می‌شودو درنهایت با محاسباتی که دستگاه انجام می‌دهد ۲۰ شاخص بدنی مهم را در اختیار پزشک قرار می‌دهد، برخی از این شاخص‌ها شامل؛ مساحت کل سطح بدن، میزان وزن ایده آل، میزان کالری موردنیاز روزانه بدن و... خواهد بود.

مهرداد بهبهانی گفت: ازجمله اطلاعات بدنی مهمی که این دستگاه محاسبه و ارائه می‌دهد، میزان اضافه‌وزن و همچنین شاخص RFM (شاخص نسبی توده چربی) است که اخیراً در محاسبات تغذیه‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد و عملاً جایگزین شاخص BMI شده است.

او بیان داشت: از آنجاکه نقطه هدف در معادلات رژیمی ِ تغذیه‌ای، بررسی توده چربی بدن است، این دستگاه قادر است وزن توده چربی بدن را بدون استفاده از اشعه، محاسبه و اندازه‌گیری کند و این ۳ شاخص مهم ذکر شده راهنمای مناسبی در محاسبات رژیمی تغذیه‌ای و برنامه‌نویسی برای کاهش وزن و همچنین راهنمای کلینیکی و بالینی مناسبی برای همکارانی که در حوزه بیماری‌های داخلی از جمله؛ دیابت، فشارخون و بیماری‌های قلبی عروقی فعالیت می‌کنند، هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.