رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: موج سوم کرونا خانوادگی است و افراد باید مراقبت بیشتری در این خصوص داشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:موج سوم این بیماری بسیار قدرتمند است و متاسفانه این موج خانوادگی بوده همین امر تعداد مبتلایان را افزایش داده است.

او گفت : ویروس کرونا در موج سوم مهاجم‌تر شده و قدرت سرایت ویروس بالاتر رفته و در حال حاضر شاهد ابتلای خانوادگی افراد به این ویروس هستیم، بنابراین افراد باید مراقب باشند که این ویروس را داخل خانواده خود نبرند.

مرادی افزود: همه چیز به رفتار بهداشتی مردم بستگی دارد و تا زمانی که مردم دستورالعمل هارا رعایت نکنند، شاهد پیشروی این موج خواهیم بود.

او با اشاره به افزایش بستری‌های کرونا در استان گفت: در حال حاضر مجموع بستری‌های استان به بیش از ۶۵۰ نفر رسیده که جای نگرانی دارد.

مرادی به افزایش آمار مرگ و میر کرونا در استان هم اشاره کرد وادامه داد: متاسفانه در مهرماه شاهد سیر افزایشی فوتی‌ها بودیم و در این ماه روزانه بطور میانگین هفت نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

او گفت: این آمار باید برای تمام مردم استان یک زنگ هشدار جدی باشد و باید بدانند کرونا به هیچ کس رحم نمی‌کند و تک تک افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

مرادی افزود: پیش بینی ۱۴۰۰ تخت بستری برای بیماران کرونایی در پاییز و زمستان امسال صورت گرفته است اگر تا دو هزار تخت هم نیاز باشد تامین می‌کنیم، اما باید از تخت‌های بستری سایر بخش‌ها کم کنیم.

او ادامه داد: مردم باید بدانند امکانات درمانی و بهداشتی محدود است و هرچه بستری‌های کرونا بالاتر برود، خدمات رسانی مطلوب به آن‌ها دچار اشکال می‌شود.

مرادی گفت: تنها راه مقابله با این بیماری پیشگیری است، بنابراین از مردم می‌خواهیم حتما رعایت دستورالعمل ها را داشته و از ماسک استفاده کنند و حتما هنگام حضور در سطح جامعه فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.