مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان گفت: برداشت محصول بادمجان در سمنان با توجه به آب و هوای مطلوب و استفاده از ارقام جدید دو برابر بیشتر از میانگین بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی شاهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان با بیان اینکه ۲۵۰ هکتار از مزارع استان سمنان بادمجان کشت می شود گفت: میانگین برداشت محصول در این استان از هر هکتار ۱۳ تن است که این میزان در شهرستان سمنان با توجه به آب و هوای مطلوب و نیز تغییر روش کشت و استفاده از ارقام جدید دو برابر بیشتر از میانگین بود.

او افزود : استفاده از کشت‌های نشایی و ارقام اصلاح شده جدید در مزارع شهرستان سمنان علاوه بر اینکه مصرف آب را تا ۸۰ درصد کاهش داد میزان تولید را نیز به بیش از ۲۰ تن در هکتار رساند.

شاهی با بیان اینکه بادمجان جزء صیفی جاتی است که کاشت آن در سمنان قدمتی دیرینه دارد گفت: امسال با همکاری موسسه تحقیقات اصلاح نهال ارقام بیتا، بهراد، درخشان و آذین در کنار رقم سنتی سمنان به روش نشا کشت شد که نتیجه مطلوب و پرثمری داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، برداشت بادمجان از اواخر اردیبهشت در استان سمنان شروع می شود و تا پیش از آغاز سرما یعنی نیمه اول آبان ادامه دارد.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.