پروژه کنترل وزن و چاقی (طرح کوچ) در هفته تربیت بدنی در حوزه ستادی آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز اجرا شد.

یاسین معتوکی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با تاکید بر اهمیت کنترل وزن، چاقی و ترویج سبک زندگی فعال و سالم گفت: شیوع افزایش وزن و چاقی دانش آموزان از جمله عوامل مهمی است که سلامت آنان را که در حال رشد هستند، به خطر می‌اندازد.

او افزود: طرح وزارتی کنترل وزن و چاقی در سطح مدارس این ناحیه در حال اجرا بوده و به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی که مصادف با افتتاح پروژه کنترل وزن و چاقی (کوچ) است، اطلاعات قد و وزن دانش آموزان در سطح مدارس جمع آوری شده و سامانه سناد جهت ثبت اطلاعات دانش آموزان فعال شد.

معتوکی با اشاره به اهمیت و تعیین شاخص توده بدنی و سلامت جسمانی و کنترل وزن در افراد، بیان داشت: در این ارزیابی، قد و وزن کلیه کارکنان اندازه گیری و اطلاعات فردی هر شخص در قالب فرم به آن‌ها تحویل داده می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز در پایان، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تحرک کمتر دانش آموزان، اجرای پروژه کنترل وزن دانش آموزان با همکاری معلمان، والدین و دانش‌آموزان و پیگیری از طریق سامانه شاد و فضای مجازی مطابق دستورالعمل ضروری است.

به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و با هدف اندازه گیری قد و وزن کارکنان حوزه ستادی با کمک کارشناسی تربیت بدنی و کارشناسی سلامت کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.