رئیس کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در مورد جلسه‌ی پیشکسوتان و مدیران باشگاه پرسپولیس با نمایندگان مجلس توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی پس از پایان جلسه پیشکسوتان و مدیران باشگاه پرسپولیس با نمایندگان مجلس اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که پیرامون باشگاه پرسپولیس وجود داشت از پیشکسوتان این باشگاه دعوت کردیم تا در این جلسه صحبت های خود را بیان کنند. دغدغه‌های باشگاه پرسپولیس به حق است. آن‌ها می‌گویند وقتی که تیم پرسپولیس موفق شده است به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند چرا باید با مشکلات مالی مواجه باشد.

خصوصی سازی یک مطالبه ملی است

او درمورد خصوصی سازی ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: خصوصی سازی یک مطالبه ملی است و فقط محدود به ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال نمی‌شود. اولین گام در این مسیر و قراردادن این ۲ باشگاه در بورس ایجاد زیرساخت‌های لازم است. در حال پیگیری نظام جامع باشگاه داری هستیم و بعد از انجام این کار به سراغ خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال خواهیم رفت. سهل انگاری‌هایی تا الان صورت گرفته است و اقداماتی که باید انجام می‌شده پشت گوش انداخته شده است. به دنبال این هستیم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد و این ۲ باشگاه مشکلاتشان برای همیشه رفع شود.

قرارشد مدیریت باشگاه پرسپولیس با وزیر ورزش جلسه‌ای را برگزار کند

فروردین در مورد این موضوع که باشگاه پرسپولیس در نگه داشتن بازیکنانش به مشکل خورده است، بیان کرد: در مورد این موضوع صحبت کردیم و قرار شد مدیریت باشگاه با وزیر ورزش جلسه‌ای را برگزار کند. باشگاه می‌گوید برای حفظ بازیکنانش اعتبار کافی ندارد، راهکار‌هایی از طرف مرکز پژوهش و خود مجلس در اختیار باشگاه قرار گرفته است که می‌تواند برای اخذ بودجه مورد استفاده قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


وزیر ورزش با توجه به انتخاباتی که برای سمت‌های مدیریتی باشگاه انجام می‌دهد مسئول است

او درمورد بسته بودن پنجره نقل و انتقالات باشگاه استقلال گفت: هفته‌ی قبل به مانند امروز جلسه‌ای با مسئولان باشگاه استقلال داشتیم. بسته بودن پنجره استقلال نتیجه سوء مدیریت و برنامه ریزی اشتباه است. مدیران بدون در نظر گرفتن منابع مالی با مربیان و بازیکنان خارجی قرارداد امضا می‌کنند و بعد در پرداخت‌ها به مشکل می‌خورند. این اتفاقات باعث می‌شود ما در نهایت بازنده یک طرفه این شکایت‌ها باشیم. وزیر ورزش با توجه به انتخاباتی که در باشگاه برای سمت‌های مدیریتی انجام می‌دهد مسئول اتفاقاتی است که رخ می‌دهد. او باید در مورد این مسائل پاسخگو باشد.

فروردین در مورد اینکه باشگاه پرسپولیس با سرپرست اداره می‌شود، گفت: مجلس نمی‌تواند در این موضوع دخالت کند، اما ما به علت نقش نظارتی که به عنوان نماینده مردم داریم از شخص وزیر سوال می‌کنیم که چرا باشگاه پرسپولیس که در آسیا از نظر ورزشی و اقتدار ملی افتخارآفرینی کرده است باید با سرپرست اداره شود؟ رسول پناه زحماتی زیادی تا به الان برای باشگاه کشیده است و می‌گوید من این باشگاه را زمانی تحویل گرفتم که مدیر قبلی آن را کاملا رها کرده بود. اما اینگونه اداره کردن باشگاه توهین  به شعور مردم است.

اگر این ۲ باشگاه مورد بی مهری قرار گیرند می‌تواند تبدیل به یک تهدید شوند

او ادامه داد: ما به عنوان نماینده مردم وظیفه مان این است که هیچ تلاشی را برای مطالباتشان دریغ نکنیم. اما دولت باید این موضوع را بداند که می‌تواند از ظرفیت‌های باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در تمام مسائل و رویداد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده کند. اگر این ۲ تیم مورد بی مهری و توجه قرار گیرند می‌تواند تبدیل به یک تهدید شوند. باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و پاسخگو مطالبات به حق هوادران این ۲ باشگاه باشیم. باید با یک مدیریت جامع و برنامه ریزی مدون قدم‌هایی برداریم که به این ۲ باشگاه کمک شود.

فروردین در مورد حضور هواداران ۲ تیم مقابل مجلس گفت: مجلس و نظام همیشه متکی به مردم بوده اند و امروز نمی‌توانیم منکر این شویم که بین مردم و مجلس فاصله به وجود آمده است. آن‌ها آمده اند صدایشان را از فاصله نزدیک‌تر به گوش نماینده‌ها برسانند و ما هم وظیفه داریم پیگیر مطالبات باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار