مهدی: شاید سرمربیان با مدرک مربیگری A هم بتوانند فعالیت کنند/ اصلاح نواقص ورزشگاه‌ها امکان پذیر نبود

رئیس سازمان لیگ درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  سهیل مهدی رئیس سازمان لیگ درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: برای برگزاری مسابقات ۱۰۰ درصد آماده هستیم و امیدواریم شرایط بهداشتی و پزشکی به گونه‌ای باشد که بتوان مسابقات را برگزار کرد.

او در خصوص امکان به تاخیر افتادن بازی‌های لیگ، گفت: در این باره مجوز‌های لازم را گرفته ایم. فقط ما شهروندان می‌توانیم این مشکلات را برای خودمان ایجاد کنیم.

امروز یا فردا، برنامه ۲ هفته ابتدایی لیگ را اعلام می‌کنیم

مهدی در ادامه بیان کرد: بعد از شروع مسابقات، فیفادی و اردوی تیم ملی را در پیش داریم و امروز یا فردا، برنامه ۲ هفته ابتدایی لیگ را اعلام می‌کنیم. با توجه به شرایط ویروس کرونا در  استان‌ها، هر یک ماه یا ۲ ماه برنامه لیگ را اعلام خواهیم کرد. ما با سرمربی تیم ملی جلسه‌ای نداشته ایم و مباحث را تلفنی حل و فصل کرده ایم. این جلسه در برنامه‌های سازمان لیگ و تیم ملی نبوده است.

طبق ابلاغیه AFC تمام سرمربیان باید مدرک "پرولایسنس" داشته باشند

رئیس سازمان لیگ درباره اینکه سرمربیان تیم های لیگ برتری باید مدرک حرفه‌ای مربیگری داشته باشند، عنوان کرد: الزامات کمیته آموزش فدراسیون فوتبال هر سال اعلام می‌شود که این مورد بر اساس قوانینی است که AFC به همه کشور‌های آسیایی اعلام می‌کند. این موضوع داخلی نیست. تمام سرمربیان باید مدرک "پرولایسنس" داشته باشند. این موارد را AFC به ما ابلاغ می‌کند و سپس در کمیته آموزش به اطلاع عموم می‌رسد. AFC روز‌های گذشته ابلاغیه‌ای درباره نور ورزشگاه‌ها داشته است.

شاید سرمربیان با مدرک مربیگری A هم بتوانند فعالیت کنند

او اضافه کرد: با توجه به اینکه دوره‌های "پرولایسنس" هنوز نهایی نشده و مدرسان به کشور‌های آسیایی سفر نکرده‌اند، شاید بتوانیم پس از رایزنی با کمیته نقل و انتقالات و AFC کاری کنیم مانند فصل گذشته سرمربیان دارای مدرک مربیگری A نیز در لیگ برتر مربیگری کنند.

قبلا سازمان لیگ برنامه مسابقات را تا هفته آخر اعلام می‌کرد

رئیس سازمان لیگ در ادامه بیان کرد: قبلا سازمان لیگ برنامه مسابقات را تا هفته آخر اعلام می‌کرد، اما امسال به خاطر مسائل بهداشتی در وضعیت اطمینان قرار نداریم. در گذشته مواردی چون فشردگی برنامه بازی‌ها را داشتیم که حتی منجر به تعویق مسابقات شد و ما را ناچار به جا به جایی برنامه‌ها کرد.

اصلاح نواقص ورزشگاه‌ها امکان پذیر نبود

او درباره وضعیت استادیوم‌های ایران گفت: یک فصل طولانی را در پیش داریم و چمن به عنوان موجود زنده باید اصلاح شود. در برخی ورزشگاه‌ها چمن در حال کوددهی است و تازه امروز به ما اعلام کردند ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر آماده شده است. آمادگی برگزاری سوپرجام را نداشتیم و مطابق آنچه شنیدم، ۲ تیم درخواست تعویق این دیدار را دارند بنابراین سوپرجام را به تاریخ دیگری موکول کردیم.

مهدی در ادامه اظهار داشت: باشگاه‌ها معمولا کار ثبت مجوز حرفه‌ای را با تاخیر انجام می‌دهند و امسال هم چنین اتفاقی رخ داده است. دوستان ما تا آخر شب، مدارک را بازبینی می‌کنند. فرصت کوتاهی باقی مانده که اگر سپری شود، نمی‌توانیم کمکی به باشگاه ها کنیم. امسال باید مدارک را زودتر ارسال کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
الان به خاطر دو نفر داری قانون عوض می کنی آقای مهدی؟
نمی فهمم این مدل فوتبال رو...
چرا ما همیشه باید با کل دنیا متفاوت باشیم.
چرا هیچکس صداش در نمیاد؟
یعنی یه مرد پیدا نمی شه؟
فدراسیون فوتبال رئیس نداره.واقعا دیگه از خنده گذشته.شرم آوره به خدا.
فدراسیون به این عریض و طویلی رو یه ویلموتس داغون کرده.
از این همه مدیر زحمتکش و خدوم هم هیچ کاری بر نمیاد.هیچ کس هم باز خواست نمی شه.خجالت بکشین بابا.ریش سفیدی که خوب بلدین.چهار تا بزرگتر وردارین به سبک سنتی خودتون در مدیریت فوتبال برید پیش آقای نوبخت یه نیم ساعت بشینین یه چای بخورین یه گردنی کج کنید یه پولی بگیرید بدهی ویلموتس رو حداقل بدید تعلیق نشیم.
فیفا این چیزا سرش نمی شه.
آفرین
صبح برید دنبال کارا
آخرین اخبار