کارشناس حفظ نباتات مرکز جهاد کشاورزی حومه مرودشت گفت: کشت گلخانه‌ای آلوئه ورا در دو گلخانه به مساحت ۶۵۰ و ۵۵۰ متر مربع در مرودشت به بهره برداری رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نسترن مرودشتی با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای آلوئه ورا در دو گلخانه به مساحت ۶۵۰ و ۵۵۰ متر مربع در مرودشت به بهره برداری رسیده است، گفت: این گلخانه قابلیت برداشت ۶۰ تن آلوئه ورا در سه نوبت در سال را دارد.

او با اشاره به کاهش زیاد دمای زمستان در این شهرستان، افزود: آلوئه‌ورا از گیاهانی است که در شرایط اقلیمی مرودشت و با توجه به حداقل دمای زمستان در شرایط مزرعه رشد مناسبی ندارد و تنها در گلخانه پرورش می‌یابد.

کارشناس حفظ نباتات مرکز جهاد کشاورزی حومه مرودشت ادامه داد: گلخانه‌های آلوئه ورا با ارتفاع کم و با حداقل هزینه ساخته می‌شود.

او، مهم‌ترین مزیت گیاه آلوئه‌ورا را نیاز کم به آبیاری دانست و گفت: با توجه به کم‌آبی‌های ایجاد شده، این گیاه برای کشت بسیار مناسب است.

به گفته مرودشتی، این گیاه نسبت به سایر گیاهان در مقابل آفات و بیماری‌ها مقاوم است و دامنه دمایی بین ۵ تا ۴۵ درجه سانتی گراد را تحمل می‌کند.

او در خصوص تکثیر و پرورش گیاه آلوئه‌ورا، گفت: کشت مجدد پاجوش‌های گیاه از آسانترین روش‌های تکثیرآلوئه ورا است که علاوه بر عملکرد برگ می‌تواند به عنوان درآمد دیگر این محصول باشد.

کارشناس حفظ نباتات مرکز جهاد کشاورزی حومه مرودشت بیان کرد: محصول تولیدی علاوه بر نیاز شهرستان به منظور فرآوری به شهرستان‌های شیراز و سپیدان ارسال می‌شود.

در شهرستان مرودشت پنج واحد گلخانه‌ای آلوئه ورا با سطح حدود یک هکتار موجود است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار