نمایندگان طرف‌های درگیر در لیبی با یکدیگر به گفتگو می‌نشینند

نمایندگان دو طرف درگیر در لیبی امروز دوشنبه در قالب کمیته نظامی مشترک ۵ + ۵ زیر نظر سازمان ملل در ژنو مذاکره می‌کنند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نمایندگان دو طرف لیبیایی خلیفه حفتر و نیرو‌های وفاق ملی به ریاست فائز السراج امروز دوشنبه در قالب کمیته نظامی مشترک ۵ + ۵ زیر نظر سازمان ملل در ژنو مذاکره می‌کنند.

عالی‌ترین سران نظامی از قدرت‌های مستقر در طرابلس و توبروک برای آخرین دور مذاکرات در کاخ ملل مقر سازمان ملل متحد در ژنو دیدار می‌کنند.

نمایندگان ارتش پیش از این در اواخر ماه سپتامبر در شهر هورگادا مصر دیدار کردند و مذاکرات سیاسی خود را در قاهره انجام دادند.

دو طرف از سال ۲۰۱۵ درصدد استقرار نمایندگان خود در این کشور جنگ زده هستند. سرانجام دو طرف توافق کردند که آتش بس برقرار کنند و در چندین دور از مذاکرات صلح شرکت کرده اند تا توافق نامه‌هایی را در مورد تقسیم قدرت و درآمد نفت و تهیه قانون اساسی جدید تنظیم کند.

پیشتر سفرای کشور‌های اروپایی تهدید کردند تدابیر تنبیهی علیه کسانی که مانع اجرای کامل فرآیند برلین برای آتش بس در لیبی شوند، در نظر خواهند گرفت. سفرای اروپایی از توافقنامه ترکیه و لیبی درباره ترسیم مرز‌های دریایی بین دو کشور در دریای مدیترانه انتقاد و تاکید کردند این توافقنامه قوانین بین المللی مربوط به دریا‌ها را در نظر نگرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار