سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از تاخیر در انتخاب نماینده ویژه جدید دبیرکل سازمان ملل متحد در امور لیبی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از تاخیر در انتخاب نماینده ویژه جدید دبیرکل سازمان ملل در لیبی ابراز نگرانی کرد و خواستار هماهنگی بین‌المللی برای ارائه کمک به مردم لیبی شد.

ماریا زاخارووا روز جمعه در کنفرانس خبری ضمن ابراز نگرانی از تاخیر در انتخاب نماینده ویژه جدید دبیر کل سازمان ملل متحد در امور لیبی، گفت: تلاش‌های بین المللی برای ارائه کمک‌های خارجی به لیبیایی‌ها به منظور غلبه بر پیامد‌های ویرانگر بحران انسانی و نظامی باید با هماهنگی کامل سازمان ملل متحد صورت گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: بر این اساس تاخیر غیرموجه در انتخاب نماینده ویژه جدید دبیر کل سازمان ملل متحد در لیبی به جای «غسان سلامه» جای نگرانی دارد.

غسان سلامه در ماه مارس گذشته از سمت خود به عنوان نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در لیبی استعفا کرد تا «استفان ویلیامز» آمریکایی به عنوان جانشین وی و ریاست هیئت سازمان ملل در لیبی تعیین شود.

کشور نفت خیز لیبی چند سالی است که از خشونت‌ها و درگیری‌های مسلحانه میان جناح‌های رقیب در این کشور با حمایت کشور‌های عربی و غربی رنج می‌برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار