احداث و بهسازی ۸۰۰ کیلومتر از سیل بند‌ها در خوزستان

مدیرکل دفتر فنی استانداری خوزستان گفت: احداث و بهسازی حدود ۸۰۰ کیلومتر سیل بند در معرض خطر در ۱۰ شهرستان به دفتر فنی محول شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد حری مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خوزستان گفت: موظف شدیم در زمینه بررسی، تقویت و ترمیم سیل بند‌هایی که از سال‌های قبل وجود داشتند و سیل بند‌هایی که در سال ۹۸ احداث شده اند، ورود کنیم.

او با بیان اینکه در این زمینه برخی سیل بند‌ها نیاز به بازسازی و احداث و برخی دیگر نیاز به تقویت داشتند، افزود: براساس مطالعات و نظر کارشناسان و مشاوران امر، حدود ۸۰۰ کیلومتر بازه در معرض خطر به ما محول شد و عملیات احداث، بازسازی، ترمیم و تقویت سیل بند‌ها در دستور کار قرار گرفت.

حری با اشاره به اینکه از این میزان، ۲۴۰ کیلومتر در وضعیت بحرانی و فوق بحرانی قرار داشتند و در برخی مناطق سیل بند وجود نداشت و احداث آن الزامی اعلام شد، بیان داشت: بازه‌های بحرانی و فوق بحرانی در ۱۰ شهرستان شامل؛ اهواز، شوش، شوشتر، شادگان، دشت آزادگان، خرمشهر، حمیدیه، کارون، باوی و هویزه قرار دارند، ضمن اینکه این مناطق در زمان سیلاب و حتی قبل از آن دچار خسارت شده اند و براساس اولویت‌هایی که از سوی کارشناسان اعلام شد، اقداماتی در این زمینه صورت گرفت.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خوزستان تصریح کرد: همچنین مذاکراتی با مجموعه فرمانداری ها، بخشداری‌ها و مدیریت بحران به عنوان متولی موارد بحرانی انجام شد و در برنامه‌های سه گانه و مجزا و براساس میزان اعتبارات موجود توانستیم احداث، ترمیم و تقویت سیل بند‌ها را در شهرستان‌های مذکور و بیش از ۹۰ نقطه با مسافت‌ها و طول مسیر‌ها و شرایط متفاوت انجام دهیم.

این مقام مسئول ادامه داد: اولویت انجام عملیات را حفظ جان مردم قرار دادیم، به این معنا که اگر در منطقه مجاور رودخانه زمین کشاورزی وجود داشت و در منطقه‌ای دیگر اهالی روستا زندگی می‌کردند، اولویت احداث و ترمیم سیل بند‌ها با منطقه‌ای بود که مردم سکونت داشتند. ضمن اینکه در برخی نقاط سیل بند قدیمی برداشته و سیل بندی جدید احداث شد، به عبارتی دیگر بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع خاکریزی صورت گرفت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.