برش تعیین شده برای غربالگری بینایی کودکان نسبت به سال گذشته بیش از چهل هزار نفر کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: در زمینه غربالگری بینایی کودکان در سال گذشته برش تعیین شده برای البرز ۹۸ هزار نفر بود که ۱۲۳ هزار و ۹۸۲ کودک مورد غربالگری قرار گرفتند؛ امسال نیز با توجه به تعطیلی مهدهای کودک به دلیل کرونا تغییراتی در این برنامه انجام شده تا میزان خطر ابتلا تا حد امکان کاهش یابد و برش تعیین شده سال جاری ۵۶ هزار نفر است که تاکنون ۲۳% آن انجام شده است.

او تعداد کودکان ارجاع شده به مراجع تخصصی را ۷ هزار و ۸۶۱ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۵ هزار و ۴۵۱ نفر مبتلا به عیوب انکساری، ۵۰ نفر مبتلا به استرابیسم و ۸۸۵ نفر مبتلا به آمبلیوپی هستند. از جمله خدمات ارائه شده به افراد دارای آسیب بینایی می توان به فعالیت کمیسیون پزشکی توانبخشی، تعیین نوع و شدت معلولیت و توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی اشاره کرد.

حیدری گفت: کمیسیون پزشکی توانبخشی سازمان ترکیبی از متخصصان و کارشناسان گروه‌های توانبخشی مرتبط با سلامت و گروه‌های پزشکی است که تعیین نوع و شدت معلولیت را مطابق طبقه‌بندی بین‌المللی عملکرد، معلولیت و سلامت برعهده ‌دارد و این کمیسیون در سه سطح شهرستان، استان و کشور تشکیل می‌شود و متناسب با نوع معلولیت (کم‌توانی)، تعداد و ترکیب اعضای آن تعیین می‌شود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.