یک کارشناس مذهبی گفت: از جمله صفات حضرت محمد (ص) که موجب گسترش  و جذب مردم به اسلام شد، اخلاق نیکو و خیرخواهی او بود.

محمد ابراهیمی پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اینکه پیامبر اکرم در هفدهم ربیع الاول دیده به جهان گشود، گفت: ایشان در تورات احید، در انجیل احمد، در زبور ماحی و در قرآن محمد نامیده شده و از اسامی دیگر ایشان می‌توان به حاشر، موقف و عاقب اشاره کرد.

او با بیان اینکه پیامبر خاتم دارای همه فضائل و صفات نیکو است، افزود: از جمله صفات حضرت محمد (ص) که موجب گسترش  و جذب مردم به اسلام شد، اخلاق نیکو، دلسوزی و خیرخواهی او بود و در سوره توبه، آیه لَقَد جاءَکُم رَسولٌ مِن أَنفُسِکُم عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم حَریصٌ عَلَیکُم بِالمُؤمِنینَ رَءوفٌ رَحیمٌ  نیز به همین صفات اشاره شده که خداوند می‌فرمایند ما رسولی از خودتان برای هدایت شما فرستادیم که رنج شما برای او دشوار است.

ابراهیمی پور اظهار داشت: پیامبر اکرم رحمة للعالمین است او برای دشمنان خود نیز گریه کرده اند که چرا خود را از سعادت ابدی محروم می‌کنند. چنان غصه کافران و منافقان را می‌خوردند که خداوند در سوره کهف ایشان را با نزول آیه فلعلّک باخع نفسک علی آثارهم إن لم یومنوا بهذا الحدیث أسفا  دلداری می‌دهد.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: در جنگ احد با وجود شکستگی دندان و شکاف خوردن صورت پیامبر، جمعی از اصحاب از رسول خدا خواستند که دشمنان را نفرین کند، ولی حضرت محمد (ص)  فرمود: من نیامده ام که با نفرین خود مردم را از بین ببرم، وظیفه من دعوت آنان به توحید است و در همان حال دست به آسمان برداشت و برای هدایت قوم خود دعا کرد. این عمل اوج رحمت، مهربانی و خیرخواهی پیامبر اسلام را می‌رساند که دشمنان خود را نه تنها نفرین نکرد بلکه برای هدایت آن‌ها نیز دعا کرد.

او با اشاره به اینکه پیامبر رحمت (ص) در روز ۲۸ صفر سال یازدهم هجری چشم از جهان فانی فروبست، گفت: امیدواریم که بتوانیم آنچنان که شایسته است، حضرت محمد را به جهانیان معرفی کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.