معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: اشتغال روستایی با اجرای طرح های کوچک میسر می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خالد جعفری در جلسه‌ای که به منظور اولویت بندی طرح‌های پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی جهت بهره مندی از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، برگزار شد، این تسهیلات را فرصت خوبی برای توسعه مشاغل خُرد و خانگی در روستا‌ها دانست و گفت: فرشبافی، صنایع دستی و فعالیت‌های بخش روستا می‌تواند مهمترین طرح‌های اشتغال روستایی باشد، اما نه به صورت انفرادی بلکه باید این فعالیت‌ها به صورت ساماندهی شده و با مدیریت واحد باشد.

او تاکید کرد: لازم است توجه داشته باشیم که متقاضیان استفاده از تسهیلات کم بهره اشتغال پایدار روستایی باید توانایی اجرای طرح را داشته باشند در غیر اینصورت با شکست مواجه خواهد شد.

با توجه به ابلاغ بخشی از اعتبارات مرحله پنجم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در بانک‌های توسعه تعاون و پست بانک، در این جلسه جمعاً مبلغ ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات، تعیین سهم دستگاهی و شهرستانی شد.

گفتنی است، براساس گزارش سامانه کارا، از ابتدای ابلاغ تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تاکنون، در کردستان مبلغ ۳۴۶ میلیارد تومان تسهیلات از این محل در قالب ۴ هزار و ۹۵۵ طرح و با اشتغالزایی ۷ هزار و ۹۰۱ نفر پرداخت شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.