بیروم وند گفت: اجرای طرح شناسایی و جمع آوری کودکان کار به منظور حمایت اجتماعی از آن‌ها در دستورکار قرار دارد.

فرحناز بیروم وند رئیس اداره بهزیستی اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پیرو جلسه کمیته آسیب‌های اجتماعی این شهرستان که با حضور فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل سازمان بهزیستی خوزستان برگزار شد، با دستور قضایی دادستان اندیمشک اجرای طرح شناسایی و جمع آوری کودکان کار جهت حمایت اجتماعی از آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: در این طرح، تیم سیار مرکز کودک کار شامل؛ مرکز حمایتی-آموزشی کودک و خانواده متشکل از مددکار، روانشناس و اورژانس اجتماعی به شناسایی و جمع آوری این کودکان در معابر، چهارراه‌ها و اماکنی که معمولا کودکان حضور دارند و اغلب به مشاغلی همچون تکدی‌گری، پاک کردن شیشه‌ها و ... مشغول هستند، می‌پردازند.

کودکان کار در اندیمشک شناسایی و ساماندهی می‌شوند

بیروم وند بیان داشت: کودکان کار پس از شناسایی و تحویل به خانواده، تذکرات لازم به خانواده‌ها مبنی بر جلوگیری از تکدی گری و کارکردن در مشاغل مذکور را ارائه می‌دهند، ضمن اینکه شرایط معیشتی خانواده‌های آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و اقدامات لازم برای توانمندسازی آن‌ها انجام می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی اندیمشک تصریح کرد: ارتقای کیفیت زندگی کودکان کار و خانواده‌های آن ها، ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی، تربیتی و ورزشی، شناسایی کودکان کار بازمانده از تحصیل و معرفی به آموزش و پرورش، توزیع بسته‌های آموزشی و لوازم التحریر، انجام تست HIV جهت کودکان و خانواده، اجرای طرح پیشگیری و مراقبت از شیوع ویروس کرونا با هدف کاهش ابتلای کودکان کار و خیابان به این ویروس و توزیع بسته‌های بهداشتی از جمله خدمات گروه سیار مرکز کودک کار این شهرستان به شمار می‌رود.

کودکان کار در اندیمشک شناسایی و ساماندهی می‌شوند

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.