مدیر عامل انجمن کم بینایان و نابینایان بوشهر گفت: دیگران باید متوجه باشند که نابینایان و دیگر توان‌یابان، دارای استعداد‌ها و توانایی‌های فراوانی هستند، اما با توجه به شرایطشان نیاز‌های ویژه‌ای دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجتبی ناطوری زاده مدیر عامل انجمن کم بینایان و نابینایان استان بوشهر به مناسبت روز جهانی عصای سفید بیان کرد: نابینایان و دیگر توان‌یابان با توجه به شدت آسیب، محدودیت‌هایی دارند که نیاز‌های آنان را ویژه می‌کند، بر این اساس دیگران باید متوجه باشند که این گروه از جامعه هم دارای استعدادها، توانایی‌ها و حتی در برخی موارد نبوغ فردی خودشان هستند، اما با همان نیاز‌های ویژه.

او تاکید کرد: اگر این طرز فکر در جامعه جا بیفتد مردم خود به خود با رفتاری مناسب و شایسته و دور از هرگونه ترحم با آن‌ها برخورد خواهند کرد.

مدیر عامل انجمن کم بینایان و نابینایان استان بوشهر همچنین با اشاره به فعالیت کتابخانه دیجیتال گویا ویژه‌ کم بینایان و نابینایان در بوشهر افزود: این کتابخانه زیر نظر نمایندگی انجمن نابینایان در استان از مرداد سال ۱۳۹۷ خدمات رسانی خود را آغاز کرده است و هم اکنون بیش از ۲۰۰ عضو از نقاط مختلف استان از آن استفاده می‌کنند.

ناطوری زاده که خودش دچار کم بینایی است و دانشجوی دوره‌ دکتری در رشته زبان و ادبیات فارسی است، عنوان کرد: این کتابخانه حدود ۶ هزار کتاب صوتی در زمینه‌های مختلف در بر دارد که در آینده نزدیک در نرم افزاری ویژه کاربران و مراجعان کم بینا و نابینا سازماندهی خواهد شد تا اعضای کتابخانه و نمایندگی انجمن با دسترسی بهتری از این سامانه دیجیتال بهره ببرند.

او گفت: در کنار نوشتن و خواندن به خط بریل کتاب‌های گویا نقش بسزایی در کمک به نابینایان وکم بینایان دارند.

مدیر عامل انجمن کم بینایان و نابینایان استان بوشهر بیان کرد: در استان بیش از دو هزار نابینا و کم بینا زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند اما تعداد این افراد به مراتب بیشتر از این است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.