معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور گفت: پارسال حدود ۳۹ درصد اماکن دولتی و نهاد‌ها برای معلولان مناسب سازی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد نفریه امروز در حاشیه مراسم معرفی مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در جمع خبرنگاران با تاکید بر دسترسی آسان معلولان به خدمات گوناگون، بیان کرد: این مهم با مناسب سازی محیط‌های گوناگون جامعه محقق می‌شود که نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف به این مهم توجه ویژه‌ای دارند.

او ادامه داد: هر سال ۳ تا ۴ هزار نقطه برای تحقق مناسب سازی بازبینی می‌شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور افزود: قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت که سال ۱۳۹۶ تصویب شد امسال عملیاتی می‌شود و اعتبارات آن در بودجه امسال پیش بینی شده است.

او گفت: با اجرایی شدن این قانون، خدمات جدیدی به جامعه هدف ارائه می‌شود که تامین شغل، پرداخت ودیعه مسکن، خرید تجهیزات پزشکی، تامین لوازم پزشکی و بهداشتی مورد نیاز معلولان، تامین ضروریات منزل و افزایش حق پرستاری از جمله آن‌هاست.

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور، توانبخشی به دو گروه خدمات خود را ارائه می‌کند، عنوان کرد: هشت میلیون نفر به صورت دائم از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند و علاوه بر آن، سالانه افزون بر ۱۸ میلیون خدمات توان‌بخشی به صورت‌های دیگر به مددجویان این بخش ارائه می‌شود.

نفریه، با اشاره به اینکه استان بوشهر یکی از نقاط موفق درارائه خدمات به مددجویان است، گفت: استان بوشهر در اجرای طرح حضور معلول در خانه و مراقبت از معلولان در منزل از استان‌های موفق و پیشتاز کشور است.

اعتبارات بهزیستی محدود است

او، همچنین در مراسم معرفی مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با بیان اینکه سازمان بهزیستی به کم درآمدترین قشر جامعه خدمات ارائه می‌کند، گفت: توانمندی‌سازی این قشر و حمایت از کسانی که دارای مشکلات جسمی، روحی، روانی و اجتماعی هستند، از برنامه‌های سازمان بهزیستی به جامعه هدف است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور، بیان کرد: در جنگ اقتصادی بیشتر به دهک پایین جامعه از جمله مددجویان دستگاه‌های حمایتی مانند بهزیستی، فشار مالی و اقتصادی وارد می‌شود و این در حالی است که اعتبارات مالی سازمان بهزیستی بسیار محدود است.

در این مراسم از خدمات دو ساله علی پولادی ریشهری قدردانی و علیرضا حاجیونی به عنوان مدیرکل بهزیستی استان بوشهر معرفی شد.

انتهای پیام/ک

 

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.