شهردار شهرکرد گفت: انجام امور خدمات شهری توسط شهرداری ماهیانه یک میلیارد تومان صرفه‌جویی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در شورای معاونین و مدیران این شهرداری اظهار داشت: امسال شهرداری شهرکرد ۱۱۵ پروژه عمرانی پیش‌بینی کرده است که تخصیص اعتبار انجام و برخی پروژه‌ها به پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد رسیده‌اند.

او افزود: سازمان‌ها و معاونت‌ها باید نماینده خود را به واحد برنامه‌ریزی و بودجه معرفی و پایان هر ماه پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها اعلام شود.

عبدالغنی با بیان اینکه عدم تخصیص بودجه نباید منجر به توقف پروژه‌ها شود، اضافه کرد: در صورتی که پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها بیشتر از تخصیص اعتبار بود سریعا کمیته مربوطه باید تشکیل و تخصیص اعتبار به پروژه انجام شود.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: نظارت بر پروژه‌ها و تخصیص بودجه باید نظامند انجام تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

عبدالغنی با بیان اینکه پروژه‌های اولویت‌دار و مهم در سال آینده باید مشخص شود، گفت: شهرک بازیافت یکی از پروژه‌های مهم شهرداری است که تلاش می‌کنیم امسال به نتیجه برسد و پروژه‌های سال آینده نیز باید مشخص و برنامه‌ریزی لازم جهت انجام آن‌ها انجام شود.

او افزود: می‌طلبد سازمان‌های تابعه کلیپ‌هایی را در خصوص وظایف و اقدامات خود آماده و از ظرفیت فضای مجازی جهت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به شهروندان استفاده شود.

عبدالغنی با اشاره به انجام خدمات شهری با نیروی انسانی و تجهیزات و ماشین‌آلات شهرداری در مدت زمان مشخص خاطرنشان کرد: با انجام این کار توسط شهرداری ماهیانه یک میلیارد تومان صرفه‌جویی در هزینه‌ها انجام می‌شود.

۲ فرهنگسرا در شهرکرد افتتاح می‌شود

رضا ریاحی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد در ادامه نشست بیان کرد: امسال به‌مناسبت ماه محرم تابلوی پازلی ۱۵۰ مترمربعی در خیابان کاشانی و سیاه‌پوش‌نمودن میدان امام زادگان دوخاتون (س) انجام شد، همچنین با همکاری مدیریت ارتباطات قریب به ۸۰۰ مترمربع بنر به‌ مناسبت اربعین حسینی در سطح شهر نصب شد و کلیپ‌های ویژه اربعین که در فضای مجازی منتشر شد حدود ۳۵ هزار بازدید داشته است.

او افزود: احیا مرکز دائمی شهرکرد شناسی و خانه ملل، ایجاد موزه و مرکز اسناد شهرداری و تأسیس فرهنگسرا‌های محلی و برگزاری جلسات با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان جهت افزایش تعاملات ازجمله اقدامات انجام شده در شش ماهه نخست امسال توسط این سازمان بوده است.

ریاحی اضافه کرد: افتتاح فرهنگسرای رسانه و فرهنگسرای نشاط در شهرکرد یکی دیگر از اقدامات این سازمان است که در هفته آینده افتتاحیه آن برگزار می‌شود.

او با اشاره به برگزاری فراخوان‌ها ادامه داد: فراخوان دیوارنویسی و المان‌های شهری و طرح میدان ۱۲ محرم و بازسازی و اجرای تابلو‌های بنیاد شهید انجام شد و در حال حاضر ۴ طرح شهرداری شهرکرد در سطح کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

ریاحی با اشاره به اخذ مجوزات فراخوان دیوارنگاری‌ها گفت: شروع دیوارنگاری در شهرکرد از دیوار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مساحت ۶۰ مترمربع انجام می‌شود.

او خاطرنشان کرد: تقدیر از ایثارگران به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، سرکشی از خانه سالمندان به‌مناسبت هفته تکریم سالمندان، اهدا بسته‌های ورزشی با همکاری مدیریت ارتباطات به همشهریانی که در پارک‌ها ورزش صبحگاهی انجام می‌دادند، از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بوده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.