مسئول امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری طرح پاییزه کتاب ۹۹ ،آبان ماه امسال در همدان خبرداد.

برگزاری طرح پاییزه کتاب ۹۹ در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حیدر پور مسئول امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: طرح پاییزه کتاب ۹۹ از دوشنبه ۵ آبان ماه تا دوشنبه ۱۲ آبان ماه به مدت هشت روز همزمان با سراسر کشور در کتابفروشی‌های عضو این طرح در استان همدان برگزار می‌شود.

او اظهار داشت: این طرح به منظور حمایت از صنعت نشر، ناشران و کتاب فروشی‌های کشور برگزار می‌شود تا علاوه بر ایجاد رونق در این صنعت، فرهنگ کتابخوانی هم در جامعه گسترش یابد.

حیدرپور با اشاره به اینکه این تسهیلات در قالب یارانه از طریق خرید کتاب به کتابفروشی‌ها داده می‌شود، بیان کرد: سقف مجاز برای هر خریدار افزایش ۲۵ درصدی خواهد داشت و در این دوره نیز هر خریدار می‌تواند تا سقف ۲۰۰ هزار تومان کتاب بخرد.

این مسئول افزود: این طرح شامل کتاب‌های کودک ونوجوان دانشگاهی و عمومی است  و کتاب‌های آموزش و کمک آموزشی را شامل نمی‌شود.

حیدرپور یادآورشد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا صنعت چاپ و نشر کشور آسیب جدی دیده و امیدواریم برگزاری این گونه طرح‌ها بتواند اندکی خسارات وارد شده به فعالان این عرصه را جبران کند.

او از اجرای این طرح در زمستان امسال هم خبر داد و عنوان کرد: در طرح تابستانه کتاب که مرداد ماه امسال برگزار شد ۱۶ کتابفروشی در استان همدان در این طرح مشارکت و با عرضه  هفت هزار و ۵۹۲ عنوان کتاب  ، ۴۰۰ میلیون تومانی  از فروش این کتب درآمد کسب کردند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.